zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Inspanningen om klantervaring prioriteit te maken belemmerd door kosten, retentie en dubieuze debiteuren

AI-technieken leveren concurrentievoordeel op

21 februari 2019 - Nieuw onderzoek toont aan dat, ondanks een vastberaden streven naar verbetering van de klantervaring, de helft van alle bedrijven in Europa, het Midden-Oosten en Afrika nog steeds wordt uitgedaagd door de stijgende kosten van klantacquisitie, cost-to-serve, retentie en de impact van dubieuze debiteuren.

Tegelijkertijd zien vier op de vijf CEO’s in hoe belangrijk data , analytics en artificial intelligence (AI) zijn voor de groei van hun bedrijf. In het komende jaar zal de focus van hun investeringen dan ook op deze gebieden liggen om zo sneller, betrouwbaarder en beter geïnformeerd beslissingen te nemen. Nederlandse CEO's realiseren zich ook hoe belangrijk analytics en AI zijn voor de groei van hun bedrijf in de huidige competitieve markt. Zo gelooft 63 procent van de Nederlandse respondenten dat investeringen in big data-technologie en systemen belangrijk zijn. Slechts een kleine meerderheid (57 procent) van de respondenten heeft afgelopen jaar zijn investeringsbudget verhoogd en tien procent van de ondervraagden verlaagde zelfs zijn budget.


 
Gebrek aan midelen en technologie
Een gebrek aan de juiste middelen en de nieuwste, meest geavanceerde analysetechnologie leiden ertoe dat Nederlandse bedrijven niet in staat zijn om consequent multichannel-beslissingen te nemen op basis van actuele bedrijfsinzichten. En dat terwijl analytics – waaronder machine learning en AI – voor 75 procent ervan een noodzakelijk onderdeel zijn van hun producten of dagelijkse werkzaamheden.
 
Wendbaardheid 
Béatrice Larrègle, Market President Benelux en Frankrijk van Experian: "Dit zijn zowel spannende als uitdagende tijden. Veel managers weten dat de groei van hun bedrijf afhankelijk is van hun wendbaarheid en of ze mee kunnen met de snelheid van de markt – of zelfs sneller zijn. Succes is afhankelijk van een combinatie van omvang, innovatie en het signaleren en grijpen van nieuwe kansen zodra die zich voordoen. Om hun klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, weten zowel grote als kleine bedrijven, dat ze toegang moeten hebben tot zoveel mogelijk data. En dat ze moeten beschikken over de analytische kracht om inzichten te signaleren en conclusies te trekken alvorens tot actie over te gaan."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
 Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
 Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Innovatie en klantgerichtheid: sleutel voor een succesvolle supply chain-strategie
 Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
 Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
 GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10