zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Innovatie en klantgerichtheid: sleutel voor een succesvolle supply chain-strategie

7 november 2018 - Bedrijfssucces, klantgerichtheid en innovatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in een sterke supply chain-strategie. De meest succesvolle bedrijven zijn de bedrijven die hun processen constant evalueren en blijven innoveren om zo de klantervaring te verbeteren.

Dit blijkt uit recent onderzoek van Adelante SCM, uitgevoerd in opdracht van BluJay Solutions.


Maar hoe kunnen bedrijven hun supply chain-strategie het beste vormgeven? Deze week gaat BluJay tijdens het event ICT & Logistiek dieper in op dit onderwerp. Nu geeft BluJay bedrijven alvast vier tips.
 
  • Experimenteer met nieuwe technologie (AI en machine learning)
    Disruptieve technologie is niet van de een op andere dag mainstream binnen organisaties. Vaak wordt de nieuwe technologie al ver voordat deze daadwerkelijk wordt toegepast aangekondigd. Wees niet terughoudend in het experimenteren met deze opkomende technologieën en bedrijfsmodellen en het testen hiervan. Voorkom dat u achteroploopt terwijl concurrenten wel succes beginnen te boeken met nieuwe toepassingen, zoals kunstmatige intelligentie, machine learning, zelfrijdende vrachtwagens en robots.
  • Focus op klantervaringen
    Het bieden van een goede klantervaring is essentieel bij het winnen van de concurrentiestrijd. Bij het maken van strategische keuzes moet er daarom concreet worden gekeken naar hoe het bijdraagt aan de klantervaring en moet de focus minder liggen op kostenbesparingen. De veeleisende klant verwacht bijvoorbeeld een steeds snellere en goedkopere levering van producten. Bedrijven die in staat zijn dit te bieden, door bijvoorbeeld te kiezen voor een mobiele oplossing die inzicht biedt in het ketenproces, opereren succesvoller.
  • Breng systemen en processen dichter bij elkaar
    Het werken in silo’s binnen organisaties vormt nog steeds een grote barrière bij innovatie. Tegelijkertijd belemmert het bedrijven bij het verbeteren van de klantervaring. Door te werken met één geïntegreerde oplossing, krijgt u beter inzicht in alle processen waardoor ook eerder duidelijk is waar verbetering nodig is. Het doorbreken van silo’s is echter niet eenvoudig. Afdelingen op andere locaties werken vaak met verschillende applicaties. Om hier verandering in te brengen, kunt u het beste starten op de locaties waar nog weinig transparantie is. Dit zijn de eerste bedrijfsprocessen die moeten worden onderzocht en aangepakt.
  • Moderniseer IT-systemen
    Veel achterblijvers vertrouwen nog steeds op Excel-spreadsheets voor het beheer van hun supply chain. Door te werken met gedateerde IT-systemen zijn bedrijven echter niet flexibel. Bedrijven worden afhankelijk van deze systemen, of op maat gemaakte oplossingen, waardoor het hoge kosten met zich meebrengt hier vanaf te stappen. Het is daarom belangrijk dat u niet op zoek gaat naar een programma met een soortgelijke functionaliteit, maar een oplossing kiest die het bedrijf kan helpen naar een volgend niveau. Werk met toepassingen die schaalbaar zijn en toekomstbestendig, zodat de organisatie mee kan groeien met klanten en de markt. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van een cloudoplossing.
  • Innovatie blijft nodig
    "Organisaties lopen het gevaar dat ze tevreden zijn met waar ze op dit moment staan, of de manier waarop ze momenteel werken," zegt Chris Winstanley, Director, Solution Consulting bij BluJay Solutions. "Dit terwijl innovatie altijd nodig is. Bedrijven moeten in beweging blijven om relevant te blijven in de toekomst. De bovenstaande vier adviezen helpen ze daarbij op weg."
     
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
     Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
     Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering
     Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
     Innovatie wakkert vraag naar supply chain professionals aan
     Vijf kansrijke banen in logistiek & supply chain
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
    reacties
    Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
    India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
    Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
    Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
    Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
    Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
    Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
    top10
    Twee derde Nederlanders dik tevreden met baas
    Zakelijk reizen na corona: grote behoefte aan ‘grenzeloze benefits’
    Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over
    Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
    Jongeren werken aan gezonde wereld en energietransitie tijdens de Tech Day
    Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
    Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
    Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
    Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
    Nalatigheid beveiligen softwareontwikkeling moet gevolgen krijgen
    meer top 10