zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander heeft gemiddeld 9,5 pasjes op zak

28 augustus 2018 - Nederlanders hebben gemiddeld 9,5 passen in hun portemonnee of pasjeshouders. Dit blijkt uit onderzoek verricht door Van Os tassen en koffers.

Zij ondervroegen 792 klanten over wat zij dagelijks meedragen aan bankpassen, zorgpassen, identiteitskaarten en klantenpassen. De bankpas is de meest meegenomen pas, zo blijkt verder.


 
AH Bonuskaart populairste klantenpas
De bankpas is de meest meegenomen pas, aldus Arjana de Bruin van Van Os tassen en koffers. Alle onderzochte respondenten hadden ten tijde van het onderzoek één of meerdere bankpassen op zak (100 procent). Ook de zorgpas wordt veel meegenomen in de portemonnee of pashouder, 84,6 procent van de respondenten had een zorgpas op zak. Daarna volgt de Albert Heijn Bonuskaart (55,7 procent). De identiteitskaart (54,8 procent) en het rijbewijs worden minder vaak meegenomen (beiden 50,0 procent).
 
Verschuiving naar pashouders met veel capaciteit
Waar de portemonnee altijd een monopolie had als het gaat om het opbergen van munten en pasjes is dit niet meer langer zo. Uit analyse van meer dan 40.000 verkooptransacties blijkt dat de verkoop van pasjeshouders de afgelopen vijf jaar met 124 procent is gestegen, terwijl het aantal verkochte portemonnees juist daalde met twintig procent. Dit zorgt ervoor dat er tegenover zes verkochte portemonnees, inmiddels vier verkochte pasjeshouders staan.
 Het grote aantal pasjes en de geringe hoeveelheid contant geld in de portemonnee (gemiddeld  €44,-) zijn de belangrijkste redenen om van de traditionele portemonnee over te stappen naar de pasjeshouder.
 Opvallend is ook dat de capaciteit van de pashouder een belangrijke rol speelt bij de consument. De verkoop van de uitgebreide (en duurdere) pasjeshouder met ruimte tot twaalf pasjes (in plaats van acht pasjes) is in dezelfde periode gestegen met zelfs 193 procent.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
 Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De voorwaarden voor een succesvol loyaliteitsprogramma
 Tips om veilig te pinnen
 Tips voor veilig creditcardgebruik in het buitenland
 Tien tips om klanten aan u te binden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
meer top 10