zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De voorwaarden voor een succesvol loyaliteitsprogramma

25 maart 2003 - Hoe loyaal is een klant van de Albert Heijn als hij ook pasjes van de Konmar en Edah in zijn portemonnee heeft zitten? Niet dus.

Loyaliteitsprogramma's verliezen aan kracht, meldt Marketing Online.



Albert Heijn, Douwe Egberts en Shell
Loyaliteit van klanten is al enige jaren de heilige graal voor marketeers. Van autofabrikant tot retailer, iedere aanbieder wil die klantloyaliteit maximaliseren. Loyaliteitsprogramma's zijn niet van gisteren. In Engeland begonnen ze er al mee in de jaren zestig, met de zogenaamde Green Shield Stamps, spaarzegels waarmee je gratis boodschappen kon scoren. Zo hou je de grijpgrage klanten loyaal, is de achterliggende gedachte. Nederland kent al lang de spaarzegels van Albert Heijn, Douwe Egberts en Shell.

Voorwaarden voor een goed loyaliteitsprogramma
Wil een loyaliteitsprogramma tegenwoordig nog slagen dan is belangrijk dat het gewenste consumentengedrag op een meetbare manier wordt vastgesteld: willen we dat de klant vaker langskomt, willen we zijn gemiddelde aankoopbedrag per bezoek verhogen? Het loyaliteitsprogramma moet vervolgens heel zichtbaar voor de doelgroep zijn, het moet eenvoudig te begrijpen zijn, het moet waarde toevoegen en vooral, het moet betrouwbaar zijn.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10