zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tips voor veilig creditcardgebruik in het buitenland

1 augustus 2014 - Visa Europa maakt bekend dat betalingen in het buitenland gedaan met creditcards van Europese kaarthouders, debet en credit, toenemen in populariteit. Spanje, Frankrijk, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Zweden zijn de populairste bestemmingen onder de kaarthouders.

Het aantal betalingen met Visa kaarten groeide het sterkst in supermarkten. Daniel van Delft, Country Manager van Visa Europa in Nederland: "Ik ben blij dat steeds meer mensen ontdekken dat betaalkaarten een veilig alternatief zijn voor contant geld. Het is de slimste manier van betalen, want het is veilig, eenvoudig en transparant."


 
Veilig en gemakkelijk
Een creditcard is veiliger dan contant geld. Indien contanten van reizigers worden gestolen, is het geld weg. In het geval een kaart wordt gestolen en de reiziger zo spoedig mogelijk na ontdekking van het voorval zijn kaart blokkeert, blijft het geld op de (kaart)rekening staan. Dit geldt zolang de reiziger aannemelijk kan maken dat hij zorgvuldig met de kaartgegevens is omgegaan. Daarnaast zorgen fraudedetectiesystemen ervoor dat verdachte transacties worden herkend en geblokkeerd.
  
Tips voor het gebruik van een creditcard het buitenland
Voor vertrek
- Controleer of er voldoende saldo op uw rekening staat
- Ga bij uw bank na of uw betaalkaart geactiveerd is voor het buitenland. Voor een creditcard is het niet nodig 
- Controleer bij uw bank of er beperkingen gelden voor het gebruik van uw kaart (bijvoorbeeld maximum opneembaar bedrag per dag)
- Noteer de telefoonnummers (inclusief noodnummer) van uw bank 

Tijdens uw verblijf in het buitenland
- Let altijd op uw waardevolle spullen en berg deze goed op; laat u niet afleiden als u betaalt
- Als u betaalt met een creditcard, controleer het te betalen bedrag voor u uw pincode intoetst of uw handtekening zet
- Zorg ervoor dat niemand uw pincode kan achterhalen als u betaalt of geld opneemt
- Als uw kaart wordt gestolen, neem dan direct contact op met uw bank of de klantenservice 

Na uw reis
- Bekijk uw rekening(en) en controleer de betalingen met uw kaart. Als er verdachte of foutieve transacties op staan, neem dan direct contact op met uw bank.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Al meer dan 100. 000 bedrijven gechanteerd door hackers
 Bijna geen enkele organisatie voldoet aan eisen creditcardbeveiliging
 Creditcard van de zaak vooral gebruikt voor hotels
 Fiscus straft contant betalen bij de benzinepomp af
 
 
reacties
 
Thomas Zwaagsma  |   | 
3-03-2017
 | 
11:47 uur
Interessant artikel, maar toch ben ik het niet helemaal eens met wat hier gezegd wordt. Creditcardmaatschappijen monitoren namelijk voortdurend de betalingen die wereldwijd worden gedaan, mocht het zo zijn dat een verdachte betaling wordt geconstateerd dan wordt de pas automatisch geblokkeerd. De maatschappij hoeft hiervoor niet eerst contact op te nemen met de eigenaar van de kaart. Dat wordt hier aangegeven in ieder geval: https://www.creditcard.nl/faq/creditcard-veilig

Het lijkt mij ook vrij logisch eigenlijk. In de tijd van tegenwoordig moet het wel

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10