zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Data, relevantie, interactie en voorspellend vermogen vernieuwen e-mailmarketing

27 juni 2018 - Tijdens de DDMA Email Summit 2018 kroonde de jury van de DDMA Email Awards de winnaars. FrieslandCampina won in de categorie beste E-mail Campagne. 

Corendon won in de nieuwe categorie Single Shot en Kim de Klerk van NS Internationaal werd bekroond tot E-mail Professional. RapidSugar ging ervandoor met de winst in de Battle of the Agencies, een nieuwe prijs in het programma 2018.   


Voor de jury was het dit jaar weer een flinke klus om alle cases te beoordelen, tot een shortlist van genomineerden te komen en de uiteindelijke winnaars te selecteren.

FrieslandCampina lifecycle campagne ‘Eurosparen’ winnaar DDMA E-mail Campagne 2018
In deze customer lifecycle campagne activeert FrieslandCampina klanten na aankoop van een product via de verpakking om deel te nemen aan het Eurosparen-programma. De jury beoordeelt het als positief dat in het daaropvolgende e-mailprogramma gepersonaliseerd is op basis van wat mensen kopen en hoe ze interacteren met Eurosparen. Zo werden merk, geslacht en appgebruik meegenomen als input voor persoonlijke en relevante e-mails. Inmiddels telt het Eurosparen-programma ruim een miljoen leden die aantoonbaar meer uitgeven aan FrieslandCampina-producten dan niet-leden. Een campagne met resultaten om trots op te zijn!
"Relevantie en de beleving van klanten rondom onze producten is belangrijk. We hebben geprobeerd dit door te vertalen in de lifecycle campagne," aldus Luc Wong-Lun-Hing, FrieslandCampina. "Ik ben trots dat onze campagne geslaagd is met deze gepersonaliseerde aanpak en dat de vakjury van de kracht en effectiviteit overtuigd is."

‘Corendon voorspelt volgende vakantie’ winnaar DDMA E-mail Single Shot 2018
Een van de nieuwe onderdelen voor de DDMA Email Awards 2018 was de DDMA Email Single Shot. Een goed uitgewerkte en bijzondere e-mail, eventueel met een follow up. Voor de jury zat de kracht van de inzending van Corendon in vernieuwing. De jury is zeer gecharmeerd van de slimme inzet van e-mail in combinatie met marketing automation en artificial intelligence.
"Corendon ontwikkelde in eigen huis een systeem waarmee zij voorspelt waar klanten met vakantie naartoe willen. Klantgericht, datagedreven en met goede resultaten. Een inspirerend voorbeeld voor anderen en hiermee de terechte winnaar van de DDMA E-mail Single Shot Award 2018," aldus de jury van de DDMA E-mail Awards 2018.

Kim de Klerk (NS International) winnaar DDMA E-mail Professional 2018
De jury koos unaniem voor Kim de Klerk (NS International) als winnaar van de E-mail Professional van het Jaar Award 2018. De Klerk denkt vanuit klantperspectief en zoekt, gedreven door klantdata en klantfeedback, voortdurend naar verbetering. Hierbij vertrouwt zij niet op aannames, maar zoekt ze naar bewijs. Daarbij is zij bescheiden en tegelijk overtuigend en daadkrachtig. Met haar enthousiasme en doorzettingsvermogen heeft zij aantoonbare resultaten geboekt en bijgedragen aan de ontwikkeling van e-mail als krachtig kanaal voor NS International.

RapidSugar winnaar Battle of the Agencies 2018
Als nieuw onderdeel van de DDMA Email Summit introduceerde TUI de Battle of the Agencies. Daarbij gingen drie bureaus de strijd aan, door een campagne op te zetten van creatie tot uitvoer. Tui beoordeelde de resultaten van de drie campagnes en bekroonde RapidSugar tot winnaar van de Battle of the Agencies. Doorslaggevend voor de keuze voor RapidSugar waren de significante verhoging van de omzet en een hoge sentiment score.
"Ik ben zo enthousiast over de spectaculaire vernieuwingsslag die e-mail meemaakt. In vergelijking met  online en social heeft het e-mailmarketing misschien even gekost om significant te vernieuwen," aldus Frans Reichardt, juryvoorzitter DDMA E-mail Awards 2018. "Als ik nu zie hoe e-mailprofessionals slim data gebruiken door de voorspellende kracht van algoritmen in te zetten en met interactieve e-mails de user experience verbeteren, ben ik ervan overtuigd dat e-mail relevanter is dan ooit."  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
 Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
 Drie handige kantoorapps in 2019
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
 Marketing automation belangrijkste trend voor 2018
 E-mailcampagnes met dynamische content en kleine omvang meest effectief
 90 procent reclameklachten gaat over e-mail
 Dynamische content, personalisatie en segmentatie zorgen voor succesvolle mails
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
top10
Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)
Drie handige kantoorapps in 2019
Drie op de tien werknemers ervaren informatieovervloed
Papieren data nog steeds onveilig
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Internationale M&A-activiteiten voegen afgelopen anderhalf jaar al geen waarde meer toe
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Politieke verschuivingen vergroten risico's Europees bedrijfsleven
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
Tinder populairste dating app in Nederland
meer top 10