zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument voelt zich niet begrepen door bedrijfsleven

13 juni 2017 - Talend maakt de resultaten bekend van internationaal onderzoek onder zowel consumenten als managers bij IT-bedrijven. Hieruit blijkt dat 88 procent van de IT-organisaties wereldwijd ervan overtuigd is dat zij hun klanten goed begrijpen.

Desalniettemin geeft slechts 61 procent van de consumenten aan dat hun behoeften begrepen worden. Ondanks dat bedrijven steeds meer klantdata tot hun beschikking hebben, heeft een groot deel dus moeite om in te spelen op de wensen van de klant.


 
Gebruik van klantdata topprioriteit
Ondanks dat organisaties denken dat ze al voldoen aan de wensen van de klant, hebben zij toch een sterke behoefte om dit te verbeteren. Bij 63 procent van de bedrijven staat het begrijpen van de klant met behulp van klantdata hoog op het prioriteitenlijstje voor 2017. Vanwege het strategische karakter van klantgerichte initiatieven worden dit soort projecten vooral geleid door C-level executive functies (42 procent), zoals de CEO en COO, gevolgd door de CIO en CTO (samen 39 procent). Op de vraag naar hoe organisaties klantgerichter willen worden, geeft 80 procent aan dat zij klantdata toegankelijk willen maken voor meerdere afdelingen en business units.
Auke Jilderda, Country Manager Benelux bij Talend: "Bijna alle bedrijven zien de waarde van (klant)data in en iedereen probeert het maximale eruit te halen. Toch is er nog veel ruimte voor verbetering, en dat is hard nodig. Het is niet voor niets dat diverse onderzoeken aantonen dat een slechte klantstrategie jaarlijks enkele miljarden kost. De tijd is rijp om nu stappen te zetten en één platform in te richten waarop alle bedrijfsdata samenkomt. Alleen dan bent u in staat om een 360-graden klantbeeld te bouwen en de, nu nog, onontdekte kansen te verzilveren."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

  Bijna net zoveel vacatures als werklozen
 Economisch beeld fractie minder gunstig
 Ruim 220. 000 mensen werken niet vanwege zorgtaken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantdata leiden tot omzetstijging in financiële sector
 Van mozaïek naar melting pot: bedrijven hebben moeite met integreren klantdata
 Financiële instellingen missen omzet door gebrekkige toegang tot data
 Organisaties kennen hun klant nog niet goed genoeg
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
top10
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen?
Zakelijke rijder gaat het liefst met zijn leaseauto op vakantie
Vier manieren waarop AI uw leven makkelijker en veiliger maakt
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?
Onderzoek toont risico’s penetratietesten aan
Nederlanders geven gemiddeld 211 euro uit aan slimme huisbeveiliging
Opleiders populairste doelwitten cyberaanvallen
Automobilist kijkt naar werkgever voor opladen elektrische zakelijke auto
Dekkingsgraad duikt onder kritieke grens
Vijf slimme manieren die u helpen uw concurrenten te overtreffen
meer top 10