zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meeste carnavalsvierders houden vooraf al rekening met kater

24 februari 2017 - Ruim acht procent van de feestvierders weet vooraf al dat hij of zij zich minimaal één dag gaat ziekmelden na afloop van carnaval. Deze ziekmelders komen vooral uit de noordelijke provincies (57 procent).

Dit blijkt uit onderzoek van Feestkleding365.nl. Zij vroegen ruim 1,400 mensen naar hun carnavalservaringen.


Brabanders en Limburgers houden vaak al rekening met een kater, en nemen vrije dagen op. Een derde van de zuiderlingen neemt zelfs drie of meer dagen vrij om ongestoord te kunnen feestvieren.
 
Voornamelijk bier
Tijdens het carnavalsfeest worden voornamelijk bier en andere alcoholische versnaperingen gedronken. Daarbij drinkt ruim 38 procent meer dan tien glazen per carnavalsdag en zijn harddrugs taboe. De rekening loopt daarbij voor 36,4 procent van de feestvierders op tot meer dan 100 euro.
 
Limburg vs Noord-Brabant
In Limburg worden relatief de meeste glazen drank geconsumeerd, 67,8 procent geeft aan meer dan zes glazen drank per dag te consumeren tijdens carnaval. In Brabant is dit bij 66,2 procent van de mensen het geval. Uitgaven voor alcoholische dranken zijn daarentegen het hoogst in Noord-Brabant waar liefst 45,9 procent van de mensen aangeeft meer dan 100 euro per dag te besteden. In Limburg besteedt ‘slechts’ 44,3 procent meer dan 100 euro per dag.
 
Bavaria drinkers vieren het langst carnaval
Slechts tien procent van de ondervraagden blijft nuchter tijdens carnaval. Veruit de meeste feestvierders drinken bier, waarbij het Belgische Jupiler bij carnavalsvierders het meest geliefde merk is. Ook Hertog Jan en Heineken vallen in de smaak, gevolgd door Grolsch en Bavaria. Opvallend is dat Bavaria liefhebbers aangeven de meeste dagen carnaval te vieren. Heineken-drinkers zijn daarentegen het vaakst dagjesmensen.
 
Partner kwijt
Al dat drankgebruik heeft overigens wel gevolgen. Ruim 35 procent geeft aan tijdens carnaval weleens iets kwijt te zijn geraakt, al dan niet onder invloed. Dit gaat met name om portemonnees, mobiele telefoons, jassen en fietsen, maar de opvallende nummer één in deze lijst is de partner.
 
Meer informatie over dit onderzoek is hier te vinden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Carnavalsverzuim vooral bóven de rivieren
 Carnaval bezorgt economie kater van 1,8 miljoen ziektedagen
 Katers en dronkenschap komen nogal eens voor op de werkvloer
 Alcoholgebruik collega’s wekt ergernis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10