zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online klantbinding kan beter

25 november 2016 - Digital marketing begon als een klein onderdeel van de marketingmix, maar is uitgegroeid tot een belangrijke focus van veel merken en marketingteams.

De scheidslijn tussen on- en offline marketing vervaagt. De opkomst van mobiele apparaten maakt dat klanten continu online zijn. Marketing moet dan ook non stop en real-time via alle kanalen aan een langdurige online klantrelatie werken. Dit blijkt uit recent onderzoek van Mapp Digital naar de toepassing van digital marketing bij de top 50 e-commerce organisaties in Nederland.



Marketingstrategie
Mapp onderzocht de marketingstrategie van de top 50 e-commercemerken in Nederland. De bedrijven werden geanalyseerd op de drie hoofdkanalen: e-mail, mobiele apps en social media.
Terwijl in Nederland e-mail nog steeds de belangrijkste standaard in klantcommunicatie is, valt er nog veel winst te behalen bij de toepassing hiervan als het gaat om online klantbinding.

Bevindingen
Zo blijkt uit het onderzoek onder meer dat:
·      geen van de top 50 bedrijven een welkomstaanbieding stuurt aan nieuwe klanten
·      slechts twee procent een reactivering e-mail stuurt bij inactiviteit
·      89 procent nog geen video toepast in digitale nieuwsbrieven
·      83 procent geen instellingenopties biedt voor communicatie op maat
·      80 procent zijn e-mail nog niet geoptimaliseerd heeft voor mobiel.

Wilt u meer weten over de actuele status en verbeterpunten van e-commerce in Nederland, download dan hier het complete onderzoek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Werknemer verantwoordelijk voor eigen ontwikkeling'
 De drie meest voorkomende koopfouten bij SSD’s
 Digitale leiders zien digitalisering van infrastructuur als grootste prioriteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aanschaf financieel product niet mogelijk via voorkeurskanaal
 Klanten halen te weinig uit hun marketingsoftware
 Nieuw online model meet waarde van klanten
 In zes stappen naar een succesvolle SEA-campagne
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
Van 1001 wachtwoorden naar nul?
Zo erkent u gemaakte fouten!
De cyberdreiging van vaccinaties
Consumenten recyclen wachtwoorden
COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
meer top 10