zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online klantbinding kan beter

25 november 2016 - Digital marketing begon als een klein onderdeel van de marketingmix, maar is uitgegroeid tot een belangrijke focus van veel merken en marketingteams.

De scheidslijn tussen on- en offline marketing vervaagt. De opkomst van mobiele apparaten maakt dat klanten continu online zijn. Marketing moet dan ook non stop en real-time via alle kanalen aan een langdurige online klantrelatie werken. Dit blijkt uit recent onderzoek van Mapp Digital naar de toepassing van digital marketing bij de top 50 e-commerce organisaties in Nederland.



Marketingstrategie
Mapp onderzocht de marketingstrategie van de top 50 e-commercemerken in Nederland. De bedrijven werden geanalyseerd op de drie hoofdkanalen: e-mail, mobiele apps en social media.
Terwijl in Nederland e-mail nog steeds de belangrijkste standaard in klantcommunicatie is, valt er nog veel winst te behalen bij de toepassing hiervan als het gaat om online klantbinding.

Bevindingen
Zo blijkt uit het onderzoek onder meer dat:
·      geen van de top 50 bedrijven een welkomstaanbieding stuurt aan nieuwe klanten
·      slechts twee procent een reactivering e-mail stuurt bij inactiviteit
·      89 procent nog geen video toepast in digitale nieuwsbrieven
·      83 procent geen instellingenopties biedt voor communicatie op maat
·      80 procent zijn e-mail nog niet geoptimaliseerd heeft voor mobiel.

Wilt u meer weten over de actuele status en verbeterpunten van e-commerce in Nederland, download dan hier het complete onderzoek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
 Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
 Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aanschaf financieel product niet mogelijk via voorkeurskanaal
 Klanten halen te weinig uit hun marketingsoftware
 Nieuw online model meet waarde van klanten
 In zes stappen naar een succesvolle SEA-campagne
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Papieren data vaak vergeten bij nieuwe privacywet
Bent u zelfstandig, een teamspeler, hands-on en omgevingssensitief?
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Cloud-expert is de nieuwste droombaan
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
Waardering draagt in grote mate bij aan bevlogenheid onder verpleegkundigen
Vijf tips om de juiste cloudprovider te vinden
Cyberveiligheid geen prioriteit bij hoger management
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
meer top 10
vacatures
meer vacatures