zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuw online model meet waarde van klanten

25 maart 2014 - QUISMA publiceerde gisteren een whitepaper over de Customer Lifetime Value in performance marketing. Hierin een nieuwe theorie voor het bepalen van de online marketingstrategie, waarmee marketingbudgetten op de lange termijn beter besteed kunnen worden.

André Schimmel, Managing Director bij QUISMA Nederland: "Veel bedrijven baseren de online marketingstrategie op afzonderlijke punten als conversie, omzet, ROI of kosten-omzetverhouding. Dit is echter niet voldoende. Het Customer Lifetime Value-model, onderscheidt ook nieuwe en vaste klanten van een bedrijf en houdt rekening met de ontwikkeling van een klantenrelatie, waarin de behoeften van de klant verschuiven. Dit is van wezenlijke invloed op de effectiviteit van een campagne en dus de inzet van het budget."



Beoordeling van de waarde van een specifieke klant
De opname van dit Customer Lifetime Value-model (CLV) bij het bepalen van de marketingstrategie resulteert in een efficiëntere distributie van de marketingbudgetten op de lange termijn. Bij de CLV is het doel om de waardebijdrage van een afzonderlijke klant te berekenen op basis van de totale levenscyclus van die klant. Dit betekent dat de winst en het verlies op basis van alle transacties van de klant bij een bedrijf gedurende de hele klantenrelatie worden aangetoond. Met dit model wordt de waarde van de klant zorgvuldig berekend op basis van kosten, opbrengst, risico van de klantrelatie en het risico van toekomstige kosten en opbrengsten van deze klant.

Nieuw model leidt tot langetermijnrelatie met klant
Om de juiste CLV te bepalen wordt niet alleen de bijdrage van de individuele digitale kanalen gemeten, maar ook bijvoorbeeld de winkelmandgeschiedenis van de klant. QUISMA toont aan de hand van verschillende scenario’s hoe de integratie van het CLV-model bijdraagt aan een optimale vaststelling van de marketingstrategie en hiermee de verdeling van de marketingbudgetten.
  
De whitepaper ‘Customer Lifetime Value in performance marketing’ is te downloaden via quisma.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ergonomie op de werkvloer blijft achter, behoefte bij werknemers stijgt
 Op het social intranet doen managers ertoe
 Jonge managers minder ervaren op de weg door pandemie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Prijzen voor best presterende organisaties van Nederland in 2013
 Zonder emotionele klik minder loyaliteit in klantrelaties
 Nominaties Beleving Awards 2014 bekend
 Vijf tips om het maximale uit online touchpoints in customer experience strategie te halen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
eBook: de kracht van reviews en e-mail marketing
In dit eBook gaan Spotler en de Feedback Company in op het belang van review marketing en e-mail marketing. Want door deze twee te combineren, ontstaat er een krachtige combinatie die veel voordelen biedt voor je klanten en voor je eigen organisatie. Benieuwd? 
Download het eBook
Lees verder
Nanocoating als nieuwe technologie voor het onderhouden van gepoedercoat materiaal
reacties
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (1) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (1) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
Uitgebreide werkkostenregeling verlengd: meer ruimte voor kerstpakketten (1) 
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
top10
Terug in het thuiskantoor: leidinggevende vreest voor creativiteit
Slechts zes procent CEO’s van grootste organisaties actief op social media
Medewerkerswelzijn: hoe meet je dat écht goed?
Nieuwsgierige medewerkers zijn steeds belangrijker in krappe arbeidsmarkt
Helft senior financieel managers maakt incorrecte kortetermijnprognoses
De vier meest voorkomende misvattingen over payrolling
Chinese cyberspionage-bootcamps leiden rekruten al tien jaar op in aanvallen op de software supply chain
Een derde van de consumenten klikt op verdachte links
Vraag naar moderne mainframes en cloud neemt toe
FortiGuard Labs voorspelt voor 2022: cyberaanvallen op digitale wallets en satellietverbindingen
meer top 10