zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om meer uit een CRM systeem te halen

17 oktober 2016 - Een bedrijf kan eigenlijk niet zonder CRM, of het nu gaat om een eenmanszaak of een bedrijf met honderden medewerkers. Een CRM bestaat in essentie voor de klant, hiermee is het immers mogelijk het contact met potentiële en bestaande klanten zo efficiënt mogelijk te onderhouden.

 Oorspronkelijk is het een databank met daarin alle relevante informatie over klanten en prospects, maar de mogelijkheden zijn intussen al veel uitgebreider. Zo kunnen marketing, klantenservice en sales geïntegreerd en geautomatiseerd worden, kan er klantendata mee geanalyseerd worden en is het handig voor communicatie met andere derde partijen. Een CRM kan zorgen voor meer klanttevredenheid, meer loyaliteit en uiteindelijk meer omzet. Joost Bakker van Zakelijke Software legt uit hoe u een CRM optimaal kunt benutten.


 
Een centrale plaats voor documenten en salesmateriaal
Salesmedewerkers hebben vaak dezelfde documenten en hetzelfde salesmateriaal nodig. Volgens Bakker heeft het meerdere voordelen deze in een CRM beschikbaar te stellen. "Hoe vaak komt het niet nog voor dat een offerte of brief per ongeluk op een brief met een verouderd sjabloon worden gedrukt? In een CRM kunt u altijd alleen de nieuwste versie van documenten en brochures plaatsen, zodat iedereen deze kan gebruiken. Ook wordt voorkomen dat mensen zelf het wiel gaan uitvinden met bepaalde formats van brieven, terwijl deze allang beschikbaar zijn."

Verder lezen? Ga naar Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kennisontwikkeling IT’ers blijft achter door werkdruk
 VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
 Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CRM-groeisprong verbetert operationele verankering CRM
 Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM
 CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid
 CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
reacties
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg (3) 
Rente omhoog, lenen wordt duurder (1) 
Europese banken blind voor impact fintechs (1) 
50 procent Nederlanders heeft wel eens collega gedatet (1) 
Werkgever wil rol spelen bij ongezonde levensstijl medewerker  (3) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
Tips om uw kantoortuin optimaal te benutten
Pensioenfondsen maken goede start in 2019
Ontslagen? Liever een baan dichtbij dan hoger loon
Hoe werkt dat eigenlijk, het structureren van ongestructureerde data?
De belangrijkste technologietrends voor 2019
Werkzoekenden geloven in meerwaarde van video bij solliciteren
Banken hebben online gegevenstransport onvoldoende beveiligd
Shell meest favoriete werkgever in 2018
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro
meer top 10