zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om meer uit een CRM systeem te halen

17 oktober 2016 - Een bedrijf kan eigenlijk niet zonder CRM, of het nu gaat om een eenmanszaak of een bedrijf met honderden medewerkers. Een CRM bestaat in essentie voor de klant, hiermee is het immers mogelijk het contact met potentiële en bestaande klanten zo efficiënt mogelijk te onderhouden.

 Oorspronkelijk is het een databank met daarin alle relevante informatie over klanten en prospects, maar de mogelijkheden zijn intussen al veel uitgebreider. Zo kunnen marketing, klantenservice en sales geïntegreerd en geautomatiseerd worden, kan er klantendata mee geanalyseerd worden en is het handig voor communicatie met andere derde partijen. Een CRM kan zorgen voor meer klanttevredenheid, meer loyaliteit en uiteindelijk meer omzet. Joost Bakker van Zakelijke Software legt uit hoe u een CRM optimaal kunt benutten.


 
Een centrale plaats voor documenten en salesmateriaal
Salesmedewerkers hebben vaak dezelfde documenten en hetzelfde salesmateriaal nodig. Volgens Bakker heeft het meerdere voordelen deze in een CRM beschikbaar te stellen. "Hoe vaak komt het niet nog voor dat een offerte of brief per ongeluk op een brief met een verouderd sjabloon worden gedrukt? In een CRM kunt u altijd alleen de nieuwste versie van documenten en brochures plaatsen, zodat iedereen deze kan gebruiken. Ook wordt voorkomen dat mensen zelf het wiel gaan uitvinden met bepaalde formats van brieven, terwijl deze allang beschikbaar zijn."

Verder lezen? Ga naar Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
 Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
 Drie handige kantoorapps in 2019
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CRM-groeisprong verbetert operationele verankering CRM
 Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM
 CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid
 CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
top10
Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)
Drie handige kantoorapps in 2019
Drie op de tien werknemers ervaren informatieovervloed
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Papieren data nog steeds onveilig
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Internationale M&A-activiteiten voegen afgelopen anderhalf jaar al geen waarde meer toe
Politieke verschuivingen vergroten risico's Europees bedrijfsleven
Tinder populairste dating app in Nederland
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
meer top 10