zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CRM-groeisprong verbetert operationele verankering CRM

10 juli 2014 - De inzet van CRM blijkt in de praktijk nog niet goed te landen. ICT en de meer business-gerichte afdelingen vinden elkaar rond CRM nog onvoldoende. In een landelijke audit krijgt het CRM-systeem als waardering gemiddeld een magere zes.

Sales- en marketing verantwoordelijken geven aan dat CRM onvoldoende wordt gebruik (53 procent). Er is geen integratie met mail en agenda (43 procent) en CRM wordt als gebruiksonvriendelijk ervaren (38 procent). Er zijn teveel losse Excellijsten in gebruik (36 procent) en in CRM ontbreken heldere relatieprofielen (29 procent). Deze combinatie van ICT-aspecten en business-vraagstukken staan in de weg om CRM effectiever en efficiënter in te zetten.


 
Lancering van CRM-groeisprong

Helder Inzicht lanceert daarom de CRM-groeisprong. De CRM groeisprong is een concreet verbetertraject rond CRM. Groei van het operationele gebruik en verhoging van de praktische waarde van CRM staan centraal. De CRM-groeisprong brengt technische en business-aspecten van CRM samen in een doelgerichte aanpak. De CRM-groeisprong start met een praktische situatie-analyse rond CRM. Er worden heldere prioriteiten en concrete doelen gekozen voor effectiever werken in en rond CRM. Hieruit volgt een actieplan voor structurele verbeteringen, die in twee of drie groeistappen worden doorgevoerd. In de uitvoering van de CRM-groeisprong borgt Helder Inzicht dat waardevolle verbeteringen van technische en business-aspecten voldoende voortgang boekt. "Het samenspel tussen ICT en de business is essentieel," aldus Herman Heller, managing partner van Helder Inzicht. "ICT speelt een belangrijke rol in de technische aspecten van CRM. Rondom het gebruik van CRM en de actualiteit van data en processen zijn managers en medewerkers van verschillende afdelingen verantwoordelijk. Hierdoor valt CRM organisatorisch te vaak tussen wal en schip. De CRM-groeisprong faciliteert dat er structurele aandacht is voor alle randvoorwaarden rond CRM en brengt de verschillende stakeholders samen. De groeistappen zijn stapsgewijze verbeteringen, in sprints van maximaal drie tot vier maanden. Deze integrale benadering van de CRM-groeisprong zorgt voor tevreden medewerkers en klanten en verhoogt het rendement op CRM-investeringen."
 
Effectief CRM-beheer
In de uitdagingen rond CRM krijgt het CRM-systeem vaak de zwarte piet. De landelijke audit uit de handel en industrie maakt echter duidelijk dat marketing- en salesmanagers worstelen om data, CRM-gebruik en nieuwe technieken effectief het hoofd te bieden. Hun prioriteiten voor 2014: Optimaliseren van huidige processen (54 procent), verbeteren bestaand CRM-systeem (30 procent), kiezen van nieuw CRM-systeem (26 procent) en betere relatie-informatie (achttien procent). De CRM-groeisprong brengt deze verschillende percepties bij elkaar en richt zich op de belangrijkste interventies om effectiever de markt te bewerken.

Informatie over de CRM-groeisprong en het rapport van deze audit is op te vragen bij Helder Inzicht op www.helderinzicht.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
 Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
 Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Organisaties staan te springen om Big Data, BI en Analytics binnen CRM
 CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid
 CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?
 Mobiele CRM levert concurrentievoordeel op
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10