zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digitale communicatie: handig maar niet altijd slim

8 augustus 2016 -  Digitale communicatievormen, zoals sms, app en e-mail, hebben ons leven oneindig veel makkelijker gemaakt, zij het ook nogal hectisch. Maar ze hebben ook een cultuur gecreëerd waarin we telefoongesprekken zijn gaan vermijden. Dit schrijf Dale Carnegie Nederland.

Er zijn zelfs meer en meer bedrijven die niet eens meer een telefoonnummer vermelden op hun website. Hun klantenservice verloopt dan puur via online formulieren en chat. Dit is immers goedkoper, de resultaten zijn beter meetbaar en de kans is kleiner dat de klant doorverbonden wordt met de verkeerde persoon.


 
Geen optimale klantrelatie
Digitale communicatie is echter niet altijd de beste oplossing. Zo leidt het vaak niet tot een optimale klantrelatie. In sommige gevallen wil de klant namelijk gewoon direct met een persoon praten, bijvoorbeeld om een lagere prijs te bedingen of om direct antwoord te krijgen op een dringende vraag. Lukt dit niet, dan haakt hij razendsnel af. Om die reden is het dus absoluut raadzaam de telefoon toch in ere te herstellen. Helemaal als u complexe producten of diensten verkoopt waarover de meeste klanten vragen hebben wat betreft hun persoonlijke situatie (denk aan auto’s of financiële producten).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Dominante rol ransomware, stalkerware en MFA-bypasses'
 Vijf tips voor werknemers om overmatig stress te voorkomen
 Meerderheid bedrijven gebruikt technologie om personeelstekorten aan te vullen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes manieren om diplomatiek en tactvol te communiceren
 Vijf tips om beter te communiceren
 'Bedrijven en instellingen worden steeds meer een mediaorganisatie'
 Vijf redenen waarom het aansturen van teams op afstand mislukt
 De zes meest gehoorde misvattingen over zelfsturing
 Start zelfsturing leidt tot stijging verzuim
 Ondersteun uw medewerkers bij zelfleiderschap
 Ook zelfsturende teams hebben hiërarchie nodig
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
Investeren in de natuur loont, óók voor de economie
Wat heeft 2023 in petto voor HR? De vijf belangrijkste trends volgens Culture Amp
'De CFO gaat aan de CSO rapporteren'
Bedrijven investeren in Open Banking om besluitvorming te verbeteren
Werkgevers krijgen advies: ''Stel harde regels op, tot ontslag aan toe''
De impact van datacenters op energie-efficiëntie en de CO2-uitstoot
Ziekteverzuimpercentage 2022 na twintig jaar weer boven de vijf procent
meer top 10