zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digitale communicatie: handig maar niet altijd slim

8 augustus 2016 -  Digitale communicatievormen, zoals sms, app en e-mail, hebben ons leven oneindig veel makkelijker gemaakt, zij het ook nogal hectisch. Maar ze hebben ook een cultuur gecreëerd waarin we telefoongesprekken zijn gaan vermijden. Dit schrijf Dale Carnegie Nederland.

Er zijn zelfs meer en meer bedrijven die niet eens meer een telefoonnummer vermelden op hun website. Hun klantenservice verloopt dan puur via online formulieren en chat. Dit is immers goedkoper, de resultaten zijn beter meetbaar en de kans is kleiner dat de klant doorverbonden wordt met de verkeerde persoon.


 
Geen optimale klantrelatie
Digitale communicatie is echter niet altijd de beste oplossing. Zo leidt het vaak niet tot een optimale klantrelatie. In sommige gevallen wil de klant namelijk gewoon direct met een persoon praten, bijvoorbeeld om een lagere prijs te bedingen of om direct antwoord te krijgen op een dringende vraag. Lukt dit niet, dan haakt hij razendsnel af. Om die reden is het dus absoluut raadzaam de telefoon toch in ere te herstellen. Helemaal als u complexe producten of diensten verkoopt waarover de meeste klanten vragen hebben wat betreft hun persoonlijke situatie (denk aan auto’s of financiële producten).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
 Spotler neemt Engelse marketing automation speler over
 Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes manieren om diplomatiek en tactvol te communiceren
 Vijf tips om beter te communiceren
 'Bedrijven en instellingen worden steeds meer een mediaorganisatie'
 Vijf redenen waarom het aansturen van teams op afstand mislukt
 De zes meest gehoorde misvattingen over zelfsturing
 Start zelfsturing leidt tot stijging verzuim
 Ondersteun uw medewerkers bij zelfleiderschap
 Ook zelfsturende teams hebben hiërarchie nodig
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling (1) 
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
Nederlander heeft liever geen expat als collega
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
meer top 10
vacatures
meer vacatures