zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digitale communicatie: handig maar niet altijd slim

8 augustus 2016 -  Digitale communicatievormen, zoals sms, app en e-mail, hebben ons leven oneindig veel makkelijker gemaakt, zij het ook nogal hectisch. Maar ze hebben ook een cultuur gecreëerd waarin we telefoongesprekken zijn gaan vermijden. Dit schrijf Dale Carnegie Nederland.

Er zijn zelfs meer en meer bedrijven die niet eens meer een telefoonnummer vermelden op hun website. Hun klantenservice verloopt dan puur via online formulieren en chat. Dit is immers goedkoper, de resultaten zijn beter meetbaar en de kans is kleiner dat de klant doorverbonden wordt met de verkeerde persoon.


 
Geen optimale klantrelatie
Digitale communicatie is echter niet altijd de beste oplossing. Zo leidt het vaak niet tot een optimale klantrelatie. In sommige gevallen wil de klant namelijk gewoon direct met een persoon praten, bijvoorbeeld om een lagere prijs te bedingen of om direct antwoord te krijgen op een dringende vraag. Lukt dit niet, dan haakt hij razendsnel af. Om die reden is het dus absoluut raadzaam de telefoon toch in ere te herstellen. Helemaal als u complexe producten of diensten verkoopt waarover de meeste klanten vragen hebben wat betreft hun persoonlijke situatie (denk aan auto’s of financiële producten).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Na invoering AVG nauwelijks meer oog voor privacy en databeveiliging
 Vakantiegeld valt dit jaar voor veel Nederlanders lager uit
 Zo wint u de harten van millennials
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes manieren om diplomatiek en tactvol te communiceren
 Vijf tips om beter te communiceren
 'Bedrijven en instellingen worden steeds meer een mediaorganisatie'
 Vijf redenen waarom het aansturen van teams op afstand mislukt
 De zes meest gehoorde misvattingen over zelfsturing
 Start zelfsturing leidt tot stijging verzuim
 Ondersteun uw medewerkers bij zelfleiderschap
 Ook zelfsturende teams hebben hiërarchie nodig
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten (2) 
Tesla wil meer geld ophalen (1) 
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
top10
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
Zo wint u de harten van millennials
60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
Zwangere vrouw kent haar rechten op de werkvloer niet
meer top 10