zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zo moet het niet: de veel voorkomende fout bij online adverteren

11 juli 2016 - Steeds meer bedrijven maken dankbaar gebruik van de mogelijkheden van adverteren op internet. Met mooie beelden en passende slogans wordt een groot publiek bereikt via veel verschillende kanalen. In Google AdWords bijvoorbeeld kunt u gemakkelijk uw eigen campagne inrichten.

U bepaalt het doel van de campagne, u kiest een mooi bijpassend beeld, beslist welk budget u wilt gebruiken en op welke kanalen u zichtbaar wilt zijn. Heeft u dit allemaal gekozen dan zet u de campagne voor een bepaalde tijd aan. Niets aan de hand, laat die (potentiële) klanten maar komen! Dat dit niet altijd zo werkt, blijkt uit een grove fout die vaak gemaakt wordt.



Fout
Annemarie ten Brinke van Team Nijhuis heeft in samenwerking met haar collega Bart Brager deze fout in kaart gebracht. Deze fout zorgt ervoor dat uw advertentie geassocieerd wordt met hele andere zaken. Soms heeft dit weinig gevolgen voor het bedrijf en wordt het incident snel vergeten, soms leidt dit tot een flinke deuk in het imago van een bedrijf. Het is belangrijk om een advertentie campagne goed aan te pakken en rekening te houden met de functies die binnen Google AdWords beschikbaar zijn om dit te voorkomen. Aan het einde van dit artikel vindt u de oplossing om ervoor te zorgen dat u deze fout zelf niet maakt. Online adverteren moet uw bedrijf helpen, niet schaden.

Verder lezen? Ga naar Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
 Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
 Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Reclame op smartphone werkt
 Zichtbaarheid en sales bepalen succes online reclamecampagne
 Online en interactief adverteren neemt explosief toe
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10