zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reclame op smartphone werkt

3 februari 2012 - Reclame op smartphones heeft impact. Negen van de tien smartphonebezitters zien de reclame. Meer dan de helft herkent het reclamemerk spontaan. Dat blijkt uit een onderzoek van Sanoma Media naar de beleving van reclame op de smartphone. Mobiel adverteren kan dus veel impact genereren en goed ingezet staat het een positieve media- en nieuwsbeleving niet in de weg.

In opdracht van Sanoma Media deed Veldkamp een uitgebreid onderzoek naar de beleving van reclame op smartphones, op basis van zes reclamevarianten op NU.nl. Vanuit de markt klinkt de vraag naar creatievere en grotere advertentievormen. Maar Sanoma Media wil ook vinger aan de pols houden wat dat voor de consument betekent. Welke advertentievormen vallen op, maar storen niet? Kortom hoe zetten we het medium het beste in? De resultaten uit het onderzoek zijn opvallend. Allereerst, reclame op smartphones genereert veel impact. Negen op de tien ondervraagden heeft de reclames gezien en meer dan de helft heeft het reclamemerk spontaan herkend. 



Informatief, vrolijk en stimulerend

De verschillende advertentievormen roepen verschillende belevingen en reacties op. De irritatiefactor is het laagst bij de standaard- en half page banner. De laatste steekt er zelfs met kop en schouders bovenuit als passend bij NU.nl maar bovendien ook als informatief, vrolijk makend en stimulerend. Bij deze uiting blijft de media- en nieuwsbeleving goed overeind. De radical valt ook op, maar hier is de irritatiefactor hoger. Bij deze uiting is het belangrijk nog zorgvuldiger naar de inhoud en aanspreekbaarheid van de reclame te kijken. En uiteraard naar de frequentie van de campagne. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mix mobiel, cloud en social nodig in 2012
 Manager wil mobiel inzicht in omzet, kosten en klanttevredenheid
 Social media groeien, telefoon blijft hét servicekanaal
 Nederland stuurloos zonder smartphone?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10