zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reclame op smartphone werkt

3 februari 2012 - Reclame op smartphones heeft impact. Negen van de tien smartphonebezitters zien de reclame. Meer dan de helft herkent het reclamemerk spontaan. Dat blijkt uit een onderzoek van Sanoma Media naar de beleving van reclame op de smartphone. Mobiel adverteren kan dus veel impact genereren en goed ingezet staat het een positieve media- en nieuwsbeleving niet in de weg.

In opdracht van Sanoma Media deed Veldkamp een uitgebreid onderzoek naar de beleving van reclame op smartphones, op basis van zes reclamevarianten op NU.nl. Vanuit de markt klinkt de vraag naar creatievere en grotere advertentievormen. Maar Sanoma Media wil ook vinger aan de pols houden wat dat voor de consument betekent. Welke advertentievormen vallen op, maar storen niet? Kortom hoe zetten we het medium het beste in? De resultaten uit het onderzoek zijn opvallend. Allereerst, reclame op smartphones genereert veel impact. Negen op de tien ondervraagden heeft de reclames gezien en meer dan de helft heeft het reclamemerk spontaan herkend. 



Informatief, vrolijk en stimulerend

De verschillende advertentievormen roepen verschillende belevingen en reacties op. De irritatiefactor is het laagst bij de standaard- en half page banner. De laatste steekt er zelfs met kop en schouders bovenuit als passend bij NU.nl maar bovendien ook als informatief, vrolijk makend en stimulerend. Bij deze uiting blijft de media- en nieuwsbeleving goed overeind. De radical valt ook op, maar hier is de irritatiefactor hoger. Bij deze uiting is het belangrijk nog zorgvuldiger naar de inhoud en aanspreekbaarheid van de reclame te kijken. En uiteraard naar de frequentie van de campagne. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mix mobiel, cloud en social nodig in 2012
 Manager wil mobiel inzicht in omzet, kosten en klanttevredenheid
 Social media groeien, telefoon blijft hét servicekanaal
 Nederland stuurloos zonder smartphone?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10