zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online en interactief adverteren neemt explosief toe

18 maart 2010 - Adverteerders hebben sinds de komst van web 2.0 een geheel nieuwe gereedschapskist tot hun beschikking. Hoe gaan zij daarmee om en wat betekent dat voor vaktijdschriften en B2B-printmerken? De Groep UVW wil inzicht bieden in de onderliggende trends van deze vraag.

Daarom gaf zij MediaTest opdracht om de op handen zijnde ontwikkelingen in mediakeuzes in de B2B-markt in kaart te brengen. Dinsdag presenteerde de UVW van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) de resultaten van het trendonderzoek naar B2B Mediabestedingen in 2010-2011. 



Recessie
De huidige recessie klinkt duidelijk door in de uitkomsten van het onderzoek en zet de trends wellicht sterker aan dan in een gunstig economisch tij het geval zou zijn geweest.  Klip en klaar is dat de verschuiving naar online en interactief adverteren zich razendsnel en breed heeft ontwikkeld. Het landschap van de B2B-marketing communicatie is drastisch gewijzigd en zal dat blijven doen. In toenemende mate worden social media door de B2B-adverteerder ingezet. En als hij dat niet al zelf doet, dan verwacht hij toch tenminste dat zijn uitgever hem de weg wijst op basis van resultaat en effectiviteit.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft werknemers solliciteert onder werktijd
 Ook bedrijven moeten investeren in ICT-skills
 Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie noodzakelijke innovaties voor marketeers
 In twaalf stappen naar een interactieve toekomst
 Crisis bedreigt ook online advertentiemarkt
 Vijf tips voor effectieve online reclame
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
NCD: SER-advies vrouwenquotum onverstandig (1) 
Nederland oordeelt: de ideale manager is een 40-jarige man (1) 
top10
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Drie populaire project management apps voor managers
Topmanagers ABN Amro, FrieslandCampina en Johnson & Johnson in finale Young Captain Award
Genderdiversiteit ver te zoeken in de VC- en startupsector
Coaching populairder dan ooit
Een derde van de technische vacatures pas na zes tot twaalf maanden vervuld
Bedrijven niet tevreden met eigen innovatieprestaties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
meer top 10