zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CV steeds minder van belang bij werving

10 mei 2016 - Uit de 50 inzendingen voor de Werf& Awards 2016 heeft een vijfkoppige jury in totaal zestien cases aangewezen voor de voorselectie. Tot en met 20 mei is het aan het publiek om de nominaties te kiezen voor de Werf& Awards die 16 juni tijdens Werf& Live worden uitgereikt. Opvallende conclusie uit de inzendingen is dat CV’s steeds minder belangrijk worden in het recruitmentproces dat steeds meer door ‘tech’ en ‘data’ wordt ingevuld.

De 50 inschrijvingen voor de Werf& Awards laten verschillende interessante ontwikkelingen zien binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Volgens Marion de Vries, voorzitter van de 3 vakjury’s, zijn er een aantal opvallende ontwikkelingen, zoals:

  • dat veel organisaties op zoek zijn naar andere wervingsmethoden dan via het reguliere cv. Met behulp van bijvoorbeeld gaming, big data en predictive analysis wordt talent geïdentificeerd op de arbeidsmarkt;
  • werving is steeds meer een integrale aanpak beginnend bij arbeidsmarktanalyses en marktbewerking tot en met selectie en onboarding. Succesvolle aanpakken integreren alle losse onderdelen in plaats van de focus op één onderdeel;
  • een belangrijke trend bij arbeidsmarktcommunicatie is het gebruik van eigen middelen, eigen kanalen, eigen mensen. De betaalde kanalen verliezen aan belang;
  • recruitmenttech wordt steeds belangrijker in de oplossing van wervingsvraagstukken.
 

"De Nederlandse recruitmentmarkt is een van de meest innovatieve recruitmentmarkten ter wereld, mede ingegeven voor de schaarste op de Nederlandse arbeidsmarkt van bijvoorbeeld IT en bèta opgeleide werknemers. Innovatieve wervingsmethodes maken een verschil in het aantrekken van dat schaarse talent. De inzendingen van de Werf& Awards reflecteren deze ontwikkelingen," aldus Marion de Vries van The Reputationals.
 
De voorselectie
Alle 50 cases zijn te bekijken op werf-en.nl. In eerste instantie heeft een vijfkoppige jury bestaande uit Marieke Por (Philips), Sofie Lambooij (Lambooij Kruize van Vliet), Daniëlle Valk (Erasmus MC), Jeroen Kneppers (Endouble) en Marion de Vries (The Reputationals) de eerste schifting gemaakt van de inzendingen. De voorselectie per categorie in alfabetische volgorde is:
 
Voor de Werf& Award beste recruitmentcase
 
Albert Heijn
ANWB
AON
Baker Tilly Berk
CAK
Hunkemöller
Randstad
Tata Steel
 
Voor de Werf& award beste arbeidsmarktcommunicatiecase
Achmea
Coöperatie Dela
De Rechtspraak
Philips
RET
Rijksoverheid
Tata Steel
WerkenFM

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Trending: gedragseconomie gaat werving veranderen
 Effectief gebruik van juiste wervingskanalen grootste uitdaging voor werkgevers
 Wervingsprofessionals gaan meer employer branding doen in 2016
 LinkedIn blijft verreweg het belangrijkste wervingskanaal
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10