zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Effectief gebruik van juiste wervingskanalen grootste uitdaging voor werkgevers

22 maart 2016 - De juiste medewerkers aantrekken blijft één van de grootste uitdagingen van werkgevers in de ICT. Ten eerste is de concurrentie tussen bedrijven op de tech-arbeidsmarkt de afgelopen jaren een stuk groter geworden en is het daarmee moeilijker om ervaren krachten voor uw bedrijf te laten kiezen.

 Daarnaast is het bereiken van high-demand kandidaten een obstakel dat veel recruitment professionals tegenkomen. Dit stelt Thomas Brons van Bonque. Het aanbod van wervingskanalen is enorm gegroeid, dusdanig dat het voor werkgevers moeilijker is om in contact te komen met de juiste kandidaat.


De mogelijkheden om kandidaten te bereiken blijven in 2016 toenemen. Waar een platform als LinkedIn een paar jaar geleden nog ondenkbaar was, is het nu voor elke werkgever een niet te missen platform geworden, om kandidaten te bereiken. Daarover heeft Bonque onderzoek gedaan en de bevindingen van dat onderzoek zijn te lezen in het ‘e-book: het vergroten van het bereik onder ICT-kandidaten’. In dit artikel legt Brons uit waarom het effectief gebruiken van wervingskanalen voor werkgevers de grootste uitdaging vormt.

Lees verder op Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
 Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
 IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wervingsprofessionals gaan meer employer branding doen in 2016
 Talentvolle werknemers durven weer van baan te veranderen
 Employer Branding vaker ingezet voor werving dan voor behoud van personeel
 LinkedIn blijft verreweg het belangrijkste wervingskanaal
 
 
reacties
 
An De Jonghe  |   | 
23-03-2016
 | 
11:02 uur
Werkgevers zitten met verschillende problemen:

- de wildgroei aan steeds nieuwe platformen
- een krimpend rekruteringsbudget
- te weinig interne mensen om al deze kanalen te leren kennen, op te volgen en goed te gebruiken

Ik denk dat het outsourcen van deze taken daarom zal blijven bestaan, ook in de toekomst.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Vijf manieren waarop dienstverleners hun businessmodel kunnen aanpassen aan de 1,5 meter economie
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
Van data verzameling naar gegevensminimalisatie
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
meer top 10