zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Aantrekkende economie geeft boost aan online samenwerken in hypotheekbranche

21 december 2015 - Drie op de vier (75 procent) hypotheekprofessionals ziet de aantrekkende economie als oorzaak van de toenemende druk om online te gaan samenwerken met klanten. Dertien procent voelt deze hete adem niet.

Dit blijkt uit onderzoek onder 498 professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche. Het onderzoek is uitgevoerd door Markteffect in opdracht van Hyarchis.


 
Meer online samenwerken
Het feit dat de druk stijgt om meer online te gaan samenwerken met klanten binnen de hypotheekmarkt kan worden verklaard door meerdere ontwikkelingen. Zoals de respondenten al aangeven is de economische voorspoed daar voor een groot deel debet aan. Maar ook de opkomst van disruptieve spelers in de hypotheekmarkt en de consument die meer zelf wil doen, zijn belangrijke oorzaken. Door de hypotheekprofessionals die wel al online samenwerken met klanten, wordt de efficiëntie ervan door een ruime meerderheid (66 procent) als goed tot zeer goed beoordeeld.
 
Goede voelsprieten
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Hypotheekprofessionals hebben goede voelsprieten als het gaat om de toekomst van hun branche. Het is goed om te zien dat de meesten de aantrekkende economie zien als een teken om van de startblokken te springen. Online samenwerken met klanten helpt hen om ook in 2016 de concurrentiepositie te verstevigen en te behouden. En met de komst van de nieuwe hypotheekverstrekkers, is dat geen overbodige luxe."
 
Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het onderzoeksrapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?’. Tevens is er een speciale hypotheekbijlage gepubliceerd. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Het einde van 9 tot 5?
 Pandemie inspireert tot duurzamer leven
 Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hypotheekbranche wederom koploper in online samenwerken met klant
 Privacy klant steeds groter punt van zorg bij online samenwerken
 De drie meest gestelde vragen over online samenwerken met klanten
 Wordt 2015 het jaar van online samenwerken in de financiële branche?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risico’s
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10