zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Aantrekkende economie geeft boost aan online samenwerken in hypotheekbranche

21 december 2015 - Drie op de vier (75 procent) hypotheekprofessionals ziet de aantrekkende economie als oorzaak van de toenemende druk om online te gaan samenwerken met klanten. Dertien procent voelt deze hete adem niet.

Dit blijkt uit onderzoek onder 498 professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche. Het onderzoek is uitgevoerd door Markteffect in opdracht van Hyarchis.


 
Meer online samenwerken
Het feit dat de druk stijgt om meer online te gaan samenwerken met klanten binnen de hypotheekmarkt kan worden verklaard door meerdere ontwikkelingen. Zoals de respondenten al aangeven is de economische voorspoed daar voor een groot deel debet aan. Maar ook de opkomst van disruptieve spelers in de hypotheekmarkt en de consument die meer zelf wil doen, zijn belangrijke oorzaken. Door de hypotheekprofessionals die wel al online samenwerken met klanten, wordt de efficiëntie ervan door een ruime meerderheid (66 procent) als goed tot zeer goed beoordeeld.
 
Goede voelsprieten
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Hypotheekprofessionals hebben goede voelsprieten als het gaat om de toekomst van hun branche. Het is goed om te zien dat de meesten de aantrekkende economie zien als een teken om van de startblokken te springen. Online samenwerken met klanten helpt hen om ook in 2016 de concurrentiepositie te verstevigen en te behouden. En met de komst van de nieuwe hypotheekverstrekkers, is dat geen overbodige luxe."
 
Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het onderzoeksrapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?’. Tevens is er een speciale hypotheekbijlage gepubliceerd. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Voorziet u de consequenties van verkeerde kernwaarden voor uw bedrijf?
 Vier kansen in process excellence die u in de gaten moet houden
 Wereldwijde groei aan cyberdreigingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hypotheekbranche wederom koploper in online samenwerken met klant
 Privacy klant steeds groter punt van zorg bij online samenwerken
 De drie meest gestelde vragen over online samenwerken met klanten
 Wordt 2015 het jaar van online samenwerken in de financiële branche?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
De meest belangrijke bedrijfsverzekeringen op een rijtje
Hoe werkt een laadpaal voor elektrische auto’s eigenlijk?
reacties
'Cybersecurity moet een schoolvak worden' (1) 
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
top10
Vier HR-trends voor 2020
Diversiteit in Raad van Commissarissen neemt gestaag toe
Hoe kun je dít nu relativeren?!
Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers
Nederlanders in Europese kopgroep digitale vaardigheden
Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Volop aandacht voor het menselijk kapitaal
Nederland in top tien economisch meest getroffen landen door coronavirus
Bedrijfsleven leunt op achterhaald beleid wanneer het gaat om cyberveiligheid
Toename personeelskosten leidt tot hogere zorgkosten
meer top 10