zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wordt 2015 het jaar van online samenwerken in de financiŽle branche?

8 januari 2015 - De term online samenwerken met klanten gonst al enkele jaren in de financiële wereld. Professionals uit deze branche zien deze trend veelal als een positieve ontwikkeling.

 "Dat hoor ik niet alleen als ik om de tafel zit met klanten, maar dat is ook gebleken uit het onderzoek dat we het afgelopen jaar hebben gedaan," stelt Serge Leclercq, commercieel directeur van Hyarchis. Toch blijkt uit datzelfde onderzoek dat er best nog wat slagen gemaakt kunnen worden. De hypothekenbranche loopt voorop, daarentegen is de bankensector juist minder ver. "Het is belangrijk dat alle organisaties uit de financiële wereld snel doorpakken. Alleen organisaties die online samenwerken met klanten als een tweede natuur hebben, zijn verzekerd van een succesvol bestaan." Om 2015 met een frisse start te beginnen, de top drie voordelen van online samenwerken met klanten op rij.


 
#1 Tijdwinst
Leclercq : "Tijdwinst is een belangrijk voordeel van online samenwerken met klanten. Het is het effect van een keten aan gevolgen. Door online samenwerken kunnen zowel de professionals als de klanten efficiënter met elkaar samenwerken. Vele handmatige processen worden geminimaliseerd of zelfs geëlimineerd. Hierdoor krijgen professionals meer tijd om zich te richten op andere zaken; zoals het tevreden houden van klanten. Uit het onderzoek van Hyarchis blijkt dan ook dat dit het meest genoemde voordeel is onder professionals."
 
#2 Plaats- en tijdonafhankelijk werken
Leclercq: "U kent het wel. U rijdt naar huis en herinnert zich plots dat er nog een aantal zaken voor een bepaalde klant geregeld moeten worden. Als online samenwerken met klanten mogelijk is, kunnen professionals dit eenvoudig thuis regelen. Immers, alles is altijd beschikbaar en bereikbaar. Daarnaast kunnen klanten natuurlijk ook vanaf elk device en elke plek bijvoorbeeld hypotheekzaken regelen. Uiteraard heeft dit ook weer een positief effect op de efficiency binnen bedrijven."
 
#3 Een blije klant
Leclercq: "Niet op de laatste plaats: van online samenwerken worden klanten blijer. De tevredenheid gaat met stappen omhoog als klanten zien dat het grootste deel van het aanvragen van een hypotheek online kan. Of als zij – desnoods ’s nachts – documenten kunnen uploaden door het maken van een foto met een smartphone. Daarnaast is het zo dat als een klant ziet dat zijn proactieve houding direct invloed heeft op een proces, hij sneller positief is over uw bedrijf. En niet onbelangrijk, tevreden klanten zijn een groot deel van uw bestaansrecht."

Gaat het gebeuren?
Gaat het in 2015 gebeuren? Stappen financiële organisaties massaal over naar online samenwerken met klanten? Leclercq: "Massaal zal het niet gebeuren, maar ik weet zeker dat er een stijgende lijn zal zijn. Bedrijven kunnen er echt niet meer om heen, dat voelt en ziet iedereen. Nu de stap nog zetten naar daadwerkelijke actie. Ik zie het wel gebeuren in 2015."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
 Meerwaarde creŽren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
 Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Factsheet: de status van online samenwerken met klanten
 FinanciŽle branche ziet moeilijkheden in online samenwerken met ouderen
 Online samenwerken met klanten is de toekomst binnen financiŽle branche
 Zes redenen waarom online samenwerken bijdraagt aan een betere service aan klanten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eťn op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Moderne beoordelingsprocessen geven boost aan werknemersbetrokkenheid
Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
Driekwart onderschat financiŽle veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beÔnvloeden
meer top 10