zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hypotheekbranche wederom koploper in online samenwerken met klant

18 november 2015 - Bijna de helft (46 procent) van alle professionals die werkzaam zijn in de hypotheekbranche geeft aan dat zij veel online samenwerken met klanten. Daarmee zijn de professionals uit deze branche voor de tweede maal op rij koploper als het gaat om online samenwerken met klanten.

De accountancybranche staat op de tweede plek met 37 procent. De top drie wordt compleet gemaakt door de verzekeraars (36 procent). Dit blijkt uit onderzoek onder 498 professionals uit de bankensector, verzekering-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche. Het onderzoek is uitgevoerd door Markteffect in opdracht van Hyarchis.


 
Hypotheekprofessionals lopen steeds verder uit
Als de onderzoeksresultaten worden vergeleken met die uit 2014, blijkt duidelijk dat de hypotheekbranche steeds verder uitloopt op de andere branches binnen de financiële sector. Vorig jaar had de hypotheeksector slechts drie procent voorsprong op de nummer twee (verzekeraars). Dit jaar is dat verschil negen procent met de nummer twee (accountancy). Tevens blijkt dat het aantal online samenwerkende professionals ten opzichte van vorig jaar is gestegen met dertien procent.
 
Economie trekt aan
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "De economie trekt aan. Dat is in vele sectoren te zien en zeker in de huizenmarkt. De hypotheekbranche voelt de hete adem van nieuwe disruptieve spelers in haar nek. Dit is één van de verklaringen waarom deze branche koploper is als het gaat om online samenwerken met klanten. De traditionele hypotheekverstrekker voelt, meer dan andere branches, de druk om online samenwerken met klanten te omarmen en zo de concurrentiepositie te verstevigen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Privacy klant steeds groter punt van zorg bij online samenwerken
 De drie meest gestelde vragen over online samenwerken met klanten
 Wordt 2015 het jaar van online samenwerken in de financiële branche?
 Factsheet: de status van online samenwerken met klanten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10