zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Privacy klant steeds groter punt van zorg bij online samenwerken

15 oktober 2015 - Professionals uit de financiële branche maken zich steeds meer zorgen om de privacy van klanten als het gaat om online samenwerken. 39 procent geeft aan het eens te zijn met de stelling dat online samenwerken een bedreiging is voor de privacy van klanten.

Vorig jaar lag dat percentage nog op 25 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Hyarchis. Markteffect deed voor de tweede maal op rij onderzoek naar online samenwerken met klanten onder 498 professionals werkzaam in de bankensector, verzekering-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche.


 
Online samenwerken
Uit de onderzoeksresultaten blijkt tevens dat 37 procent van de respondenten aangeeft veel online samen te werken met externe partijen. Het percentage dat soms samenwerkt ligt op 33 procent. Daarbij geeft 30 procent aan weinig samen te werken. Ondanks de steeds groter wordende zorg om de privacy van klanten, blijft online samenwerken met klanten stijgen in populariteit. Het percentage professionals dat veel online samenwerkt lag in 2014 beduidend lager. Dat was toen 28 procent.
 
Efficiëntie van online samenwerken met klanten
Professionals uit de financiële branche zijn tevreden over de efficiëntie van online samenwerken. Uit het onderzoeksrapport blijkt ook dat 65 procent van de respondenten de efficiëntie van online samenwerken met klanten als goed tot zeer goed beoordeelt. Bijna een derde heeft hier een neutrale mening over (31 procent). Slechts 4 procent vindt de efficiëntie slecht tot zeer slecht.
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Het is goed om te zien dat professionals uit de financiële branche online samenwerken steeds meer omarmen. Dit gaat gepaard met een toename in de bezorgdheid om de privacy. Een terechte zorg, want het is funest als privégegevens openbaar worden. Het is daarom ook van groot belang dat als men online samenwerkt met klanten, dat dit gebeurt in professionele en veilige omgevingen. Mijn advies is daarom: ga in zee met een partij die behalve een mooie voorkant ook een robuuste en veilige achterkant biedt."
 
Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het onderzoeksrapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?’ en is hier te downloaden via: . Er is ook een hypotheekbijlage.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Besluitvormingsdilemmaís in het digitale tijdperk
 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
 Vijf zegeningen van een burn-out
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De drie meest gestelde vragen over online samenwerken met klanten
 Wordt 2015 het jaar van online samenwerken in de financiŽle branche?
 Factsheet: de status van online samenwerken met klanten
 FinanciŽle branche ziet moeilijkheden in online samenwerken met ouderen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
Wereldwijde faillissementen stijgen nog sneller dan verwacht (1) 
De kater na carnaval: feestvierders nemen vrije dagen op  (1) 
top10
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Hť, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Vijf zegeningen van een burn-out
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
meer top 10