zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

FinanciŽle branche ziet moeilijkheden in online samenwerken met ouderen

25 september 2014 - De problemen die ouderen ervaren met nieuwe technieken worden door professionals uit de financiële sector als grootste minpunt van online samenwerken met klanten gezien (38 procent). Het verzekeren van privacy en security aan klanten staat op de tweede plek (twintig procent).

Hekkensluiter van de top drie is het verliezen van overzicht (tien procent). Deze top drie is gebaseerd op onderzoek van Hyarchis. In samenwerking met Markteffect zijn 500 professionals uit de bankenwereld, de verzekerings-, hypotheken- en pensioenbranche ondervraagd.


 
Hypothekenbranche
Als er meer ingezoomd wordt op bovenstaande resultaten, blijkt dat met name de hypothekenbranche de problemen van ouderen met nieuwe technieken als een nadeel ziet. Daarentegen voorziet de bankensector het minst problemen met zaken als social media, online portals en (ingewikkelde) contentmanagementsystemen die moeilijkheden kunnen opleveren voor ouderen. Daarnaast worden privacy en security voornamelijk door de verzekeringsbranche aangevoerd als belangrijkste nadeel van online samenwerken met klanten. Voor de pensioenbranche is dit het minst een issue.

Digital natives 
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Natuurlijk hebben digital natives minder problemen met nieuwe technieken dan de oudere generatie. Het is echter onterecht om dit als een probleem te zien. Door ouderen wegwijs te maken en de juiste begeleiding te geven bij online samenwerken kunnen zaken waar zij tegenaanlopen verminderd of weggenomen worden. Bovendien zijn nieuwe technieken tegenwoordig zo ontwikkeld dat het gebruik steeds simpeler en intuïtiever wordt. Laat ouderen bijvoorbeeld eens zien dat Twitter effectief en makkelijk ingezet kan worden bij het stellen van een vraag. Van jong tot oud, het is belangrijk dat de klantervaring bij iedereen optimaal is. Online samenwerken is hierin een belangrijke aandeelhouder."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Online samenwerken met klanten is de toekomst binnen financiŽle branche
 Zes redenen waarom online samenwerken bijdraagt aan een betere service aan klanten
 Hypothekenbranche koploper in online samenwerking met klant
 Hoe volwassen is online samenwerking?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10