zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Overbezette parkeerplaatsen bedrijven grootste ergernis bezoekers

13 februari 2015 - Uitpuilende parkeerterreinen met nergens een vrije plaats zijn de grootste irritatie van bezoekers aan bedrijven. Ook storen zij zich aan betaald parkeren voor een bedrijfsbezoek. Dit blijkt uit onderzoek van Welkom! naar gastvrijheid van Nederlandse organisaties.

Mannen ergeren zich het meest aan een drukke parkeerplaats bij een bedrijfsbezoek (33 procent), vrouwen vooral aan betaald parkeren (33 procent). Daarnaast hebben vrouwen in vergelijking met mannen een grotere hekel aan onveilige parkeerplaatsen. Ursula Buiteman van Welkom!: "De waardering  voor het bedrijf begint al voor de deur, zodra de bezoeker het terrein betreedt. Zorg daarom voor voldoende parkeerplaatsen voor bezoekers, het liefst zo dicht mogelijk bij de ingang. En bied gasten als het even kan een uitrijkaart aan, zodat zij niet hoeven te betalen. Dat straalt af op uw organisatie en vergroot de kans op zakelijk succes."


 
Uiterlijk receptioniste belangrijk
Meer dan de helft van de Nederlanders vindt het uiterlijk van een receptioniste of receptionist belangrijk. Mannen (59 procent) hechten hier meer waarde aan dan vrouwen (53 procent). Van de mannen zegt tien procent dat zij graag ontvangen worden door een knappe receptioniste, tegenover vijf procent van de vrouwen. Buiteman: "Natuurlijk moet een receptionist er verzorgd uit zien, maar evenzo belangrijk is hoe bezoekers worden ontvangen en aangesproken. Beide aspecten bepalen de bezoekbeleving van het bedrijf."  

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Arbeidsmigranten cruciaal voor Nederland, maar leer ook onbenut potentieel benutten
 Kwart Nederlandse bedrijven wil geen zakendoen met bedrijven die verschillende valuta hanteren
 Helft managers hecht meer waarde aan iemands potentie dan aan huidige capaciteiten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 Bijna helft organisaties heeft geen 'ontvangstmanager'
 Manager besteedt weinig aandacht aan receptie
 Receptionist(e) erkend als strategisch knooppunt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Tips om je workforce te managen
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Fiets naar je Werk-dag: auto populairder dan fiets voor woon-werkverkeer
Helft CISO's wereldwijd voelt zich niet voorbereid op een cyberaanval
Hybride werkomgevingen zorgen voor toenemende stress en dataverlies
Magazijnmedewerkers: positieve veranderingen te midden van tekort arbeidskrachten
IT-professionals bezorgd over onveilig gedrag werknemers
Zo misbruiken cybercriminelen de oorlog in Oekraïne
76 procent betaalt ransomware-criminelen
Genomineerden klant- en medewerkerbeleving Awards 2022 bekend
Maatschappelijke betrokkenheid werkgever essentieel bij werving personeel
Spoofing: wat is het en hoe herken je het?
meer top 10