zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Overbezette parkeerplaatsen bedrijven grootste ergernis bezoekers

13 februari 2015 - Uitpuilende parkeerterreinen met nergens een vrije plaats zijn de grootste irritatie van bezoekers aan bedrijven. Ook storen zij zich aan betaald parkeren voor een bedrijfsbezoek. Dit blijkt uit onderzoek van Welkom! naar gastvrijheid van Nederlandse organisaties.

Mannen ergeren zich het meest aan een drukke parkeerplaats bij een bedrijfsbezoek (33 procent), vrouwen vooral aan betaald parkeren (33 procent). Daarnaast hebben vrouwen in vergelijking met mannen een grotere hekel aan onveilige parkeerplaatsen. Ursula Buiteman van Welkom!: "De waardering  voor het bedrijf begint al voor de deur, zodra de bezoeker het terrein betreedt. Zorg daarom voor voldoende parkeerplaatsen voor bezoekers, het liefst zo dicht mogelijk bij de ingang. En bied gasten als het even kan een uitrijkaart aan, zodat zij niet hoeven te betalen. Dat straalt af op uw organisatie en vergroot de kans op zakelijk succes."


 
Uiterlijk receptioniste belangrijk
Meer dan de helft van de Nederlanders vindt het uiterlijk van een receptioniste of receptionist belangrijk. Mannen (59 procent) hechten hier meer waarde aan dan vrouwen (53 procent). Van de mannen zegt tien procent dat zij graag ontvangen worden door een knappe receptioniste, tegenover vijf procent van de vrouwen. Buiteman: "Natuurlijk moet een receptionist er verzorgd uit zien, maar evenzo belangrijk is hoe bezoekers worden ontvangen en aangesproken. Beide aspecten bepalen de bezoekbeleving van het bedrijf."  

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Waarom gebruiken recruiters capaciteitentesten?
 Professional vindt eigen baan moeilijker dan die van ouders
 Bedrijven lopen achter op schema digitale transformatie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 Bijna helft organisaties heeft geen 'ontvangstmanager'
 Manager besteedt weinig aandacht aan receptie
 Receptionist(e) erkend als strategisch knooppunt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Negatieve houding jobhoppen staat aantrekken talent in de weg
Bijna geen bedrijf innoveert nog op eigen houtje
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Waardering voor flexkracht nog onvoldoende
meer top 10