zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager besteedt weinig aandacht aan receptie

7 november 2013 - Dat de ontvangst een belangrijke rol speelt bij de uitstraling van hun bedrijf, daar zijn zes van de tien managers van overtuigd. Toch investeren diezelfde managers nauwelijks in hun receptiemedewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Receptel, zo schrijft 6Minutes.be. Ruim de helft van de managers zorgde de afgelopen drie jaar niet voor een opleiding en is dit evenmin van plan in de nabije toekomst.

Driekwart van de bedrijven voert bovendien nooit kwaliteitscontroles uit van de receptie. Ze letten niet op het correct handelen van receptionisten of hun contact bezoekers, noch op de tevredenheid van die bezoekers over de ontvangst.



Goede ontvangst
"Bedrijven onderkennen onvoldoende het belang van een goede ontvangst," meent Isabelle Hamel, business unit manager bij Receptel. "Veel receptionisten halen niet eens het organigram van een bedrijf. Gelukkig is er verbetering op komst. Zo wordt het takenpakket van receptionisten uitgebreid. Ze combineren hun werk bijvoorbeeld steeds meer met office managementtaken. Daarbij valt te denken aan het organiseren van vergaderingen en het plaatsen van bestellingen maar ook aan administratieve ondersteuning en gebouwbeheer."


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 PLUS Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013
 Secretaresse van het Jaar 2011: Karin van Peursen
 Receptionist(e) erkend als strategisch knooppunt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10