zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager besteedt weinig aandacht aan receptie

7 november 2013 - Dat de ontvangst een belangrijke rol speelt bij de uitstraling van hun bedrijf, daar zijn zes van de tien managers van overtuigd. Toch investeren diezelfde managers nauwelijks in hun receptiemedewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Receptel, zo schrijft 6Minutes.be. Ruim de helft van de managers zorgde de afgelopen drie jaar niet voor een opleiding en is dit evenmin van plan in de nabije toekomst.

Driekwart van de bedrijven voert bovendien nooit kwaliteitscontroles uit van de receptie. Ze letten niet op het correct handelen van receptionisten of hun contact bezoekers, noch op de tevredenheid van die bezoekers over de ontvangst.



Goede ontvangst
"Bedrijven onderkennen onvoldoende het belang van een goede ontvangst," meent Isabelle Hamel, business unit manager bij Receptel. "Veel receptionisten halen niet eens het organigram van een bedrijf. Gelukkig is er verbetering op komst. Zo wordt het takenpakket van receptionisten uitgebreid. Ze combineren hun werk bijvoorbeeld steeds meer met office managementtaken. Daarbij valt te denken aan het organiseren van vergaderingen en het plaatsen van bestellingen maar ook aan administratieve ondersteuning en gebouwbeheer."


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijven worstelen met veiligheid nieuwe technologie
 Zeven procent van de werkenden wil minder uren werken
 Dit moet elke manager weten over threat intelligence
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 PLUS Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013
 Secretaresse van het Jaar 2011: Karin van Peursen
 Receptionist(e) erkend als strategisch knooppunt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Structureer je online marketing activiteiten
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
reacties
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
top10
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
Ondanks salariskloof vrouwen positiever over arbeidsmarkt
Veelgebruikte systemen voor e-mailbeveiliging niet effectief
Zeven toffe producten die het milieu een handje helpen
Bedrijven betalen loyale IT’er minder dan jobhopper
Optimisme over werkgelegenheid houdt aan
5G-opname nog sneller dan verwacht
Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2019’
Dit moet elke manager weten over threat intelligence
meer top 10