zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager besteedt weinig aandacht aan receptie

7 november 2013 - Dat de ontvangst een belangrijke rol speelt bij de uitstraling van hun bedrijf, daar zijn zes van de tien managers van overtuigd. Toch investeren diezelfde managers nauwelijks in hun receptiemedewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Receptel, zo schrijft 6Minutes.be. Ruim de helft van de managers zorgde de afgelopen drie jaar niet voor een opleiding en is dit evenmin van plan in de nabije toekomst.

Driekwart van de bedrijven voert bovendien nooit kwaliteitscontroles uit van de receptie. Ze letten niet op het correct handelen van receptionisten of hun contact bezoekers, noch op de tevredenheid van die bezoekers over de ontvangst.



Goede ontvangst
"Bedrijven onderkennen onvoldoende het belang van een goede ontvangst," meent Isabelle Hamel, business unit manager bij Receptel. "Veel receptionisten halen niet eens het organigram van een bedrijf. Gelukkig is er verbetering op komst. Zo wordt het takenpakket van receptionisten uitgebreid. Ze combineren hun werk bijvoorbeeld steeds meer met office managementtaken. Daarbij valt te denken aan het organiseren van vergaderingen en het plaatsen van bestellingen maar ook aan administratieve ondersteuning en gebouwbeheer."


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
 Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
 Drie handige kantoorapps in 2019
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 PLUS Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013
 Secretaresse van het Jaar 2011: Karin van Peursen
 Receptionist(e) erkend als strategisch knooppunt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
Zwitserse superaccu op komst? (1) 
top10
Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)
Drie op de tien werknemers ervaren informatieovervloed
Papieren data nog steeds onveilig
Drie handige kantoorapps in 2019
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Internationale M&A-activiteiten voegen afgelopen anderhalf jaar al geen waarde meer toe
Politieke verschuivingen vergroten risico's Europees bedrijfsleven
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Tinder populairste dating app in Nederland
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
meer top 10