zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager besteedt weinig aandacht aan receptie

7 november 2013 - Dat de ontvangst een belangrijke rol speelt bij de uitstraling van hun bedrijf, daar zijn zes van de tien managers van overtuigd. Toch investeren diezelfde managers nauwelijks in hun receptiemedewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Receptel, zo schrijft 6Minutes.be. Ruim de helft van de managers zorgde de afgelopen drie jaar niet voor een opleiding en is dit evenmin van plan in de nabije toekomst.

Driekwart van de bedrijven voert bovendien nooit kwaliteitscontroles uit van de receptie. Ze letten niet op het correct handelen van receptionisten of hun contact bezoekers, noch op de tevredenheid van die bezoekers over de ontvangst.



Goede ontvangst
"Bedrijven onderkennen onvoldoende het belang van een goede ontvangst," meent Isabelle Hamel, business unit manager bij Receptel. "Veel receptionisten halen niet eens het organigram van een bedrijf. Gelukkig is er verbetering op komst. Zo wordt het takenpakket van receptionisten uitgebreid. Ze combineren hun werk bijvoorbeeld steeds meer met office managementtaken. Daarbij valt te denken aan het organiseren van vergaderingen en het plaatsen van bestellingen maar ook aan administratieve ondersteuning en gebouwbeheer."


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
 Vijf zegeningen van een burn-out
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 PLUS Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013
 Secretaresse van het Jaar 2011: Karin van Peursen
 Receptionist(e) erkend als strategisch knooppunt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
top10
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Vijf zegeningen van een burn-out
Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
meer top 10