zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes redenen waarom online samenwerken bijdraagt aan een betere service aan klanten

18 augustus 2014 - Na zeven magere jaren volgen als het goed is nu weer zeven vette jaren. "Pin mij niet vast op het exacte aantal jaren en ook niet aan het exacte vetgehalte, maar dat we weer langzaam uit een economische malaise kruipen is duidelijk."

Dat stelt Serge Leclercq, commercieel directeur van Hyarchis. De magere jaren hebben een behoorlijke weerslag gehad op de financiële instellingen. Voornamelijk het vertrouwen van consumenten in financiële instellingen is er de laatste jaren niet op vooruit gegaan. "We kunnen de kranten of tijdschriften niet openslaan of we zien dat banken er alles aan moeten, of gaan doen om dit vertrouwen weer in ere te herstellen. De zogenaamde customer experience in de financiële wereld moet optimaal zijn, om niet alleen dat vertrouwen weer terug te winnen, maar ook om nieuwe klanten aan te trekken én te behouden. Online samenwerken met klanten kan hier een nuttige bijdrage aan leveren." Hieronder volgen zes redenen waarom ook u online zou moeten samenwerken met uw klanten:



1. U betrekt de klant direct bij het proces
Door klanten het idee te geven dat ze betrokken worden bij het proces, geeft u ze het vertrouwen dat er ook echt wat met bijvoorbeeld een aanvraag gebeurt. Ze voelen zich geen ‘nummertje’ meer.

2. U creëert transparantie
Als klanten in kunnen zien hoe bijvoorbeeld het proces van hun hypotheekaanvraag vordert, wordt dit ervaren als prettig. Het neemt een hoop onrust weg bij klanten. Zonder moeite kunnen zij in één klap zien wat de status is en wat zij kunnen doen om het proces te bespoedigen.

3. U behoudt snelheid
Door online samenwerken is tijd- en plaatsonafhankelijk werken makkelijker dan ooit tevoren. Hierdoor kunt u uw klanten sneller bedienen, wanneer en waar u maar wilt.

4. U bespaart kosten
Met klanten online samenwerken bespaart u op zaken als portokosten, papier en vooral contacturen. Deze besparingen kunt u uiteindelijk terug berekenen naar de kosten die de klant voor uw diensten betaalt.

5. U reduceert het aantal fouten
Online samenwerken met klanten is minder foutgevoelig. Er zijn diverse tools die ervoor zorgen dat fouten snel worden gesignaleerd en gecorrigeerd. Ook is de kans op het kwijt raken van belangrijke informatie nihil.

6. U optimaliseert de documentenstromen
Door documenten op te slaan op één centrale plek hoeft u niet meer te naar de juiste informatie. Daarnaast kunnen documenten bijvoorbeeld door de klant met een smartphone of tablet worden gefotografeerd en geüpload.

Topprioriteit
Kortom, er zijn geen redenen meer om online samenwerken niet bovenaan de agenda te zetten. Online samenwerken met klanten wordt de komende tijd topprioriteit. Zeker in de financiële sector, maar gezien alle voordelen, zeer waarschijnlijk ook in andere sectoren. Nieuwsgierig naar hoe u online samenwerken invoert? Hyarchis heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd over online samenwerken binnen de financiële branche. U vindt alle onderzoeksgegevens, tips en adviezen hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Corona zorgt voor makkelijk te benaderen maar moeilijk te werven kandidaten
 Cao-drukte in juni tekent inhaalslag
 Wachten in Zoomvergaderingen kost bijna 8. 000 euro per jaar
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hypothekenbranche koploper in online samenwerking met klant
 Professionals financiële branche stellen tijdwinst boven klantbelang
 Hoe volwassen is online samenwerking?
 Waarde creëren met klanten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10