zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online samenwerken met klanten is de toekomst binnen financiële branche

22 augustus 2014 - Online samenwerken met klanten is de toekomst. Althans, als het aan de professionals binnen de financiële branche ligt. Dit blijkt uit onderzoek van Hyarchis. Bijna 90 procent van de respondenten is het eens met deze stelling.

Slechts zeven procent is het oneens en vijf procent heeft geen mening. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met Markteffect, waarin 500 professionals uit de bankenwereld en de verzekerings-, hypotheken- en pensioenbranche zijn ondervraagd. Online samenwerken met klanten is een belangrijke ontwikkeling, aangezien financiële instellingen steeds meer te maken krijgen met de self-directed customer. Deze klant is niet tevreden met de traditionele one-size-fits-all benadering en wil zelf bepalen hoe en wanneer hij geholpen wordt.



Verschil tussen branches 
Als er ingezoomd wordt op de verschillen tussen de branches, kan geconcludeerd worden dat er een grote contradictie bestaat tussen de verzekerings- en hypothekenbranche. Professionals uit het verzekeringswezen zien een toekomst waarin klanten bijvoorbeeld documenten uploaden in een mijn-omgeving, het meest voor zich. De hypotheekprofessionals daarentegen het minst. Dergelijke tegenstellingen zijn verklaarbaar, aangezien de diverse branches verschillende belangen dienen en te maken hebben met bijvoorbeeld andere privacyregels en wet- en regelgeving.

Self-directed customer 
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Het doet mij goed om te zien dat de financiële branche inziet dat men niet meer om online samenwerken heen kan. De tijd kan niet worden tegengehouden en de self-directed customer staat voor de deur. De periode waarin we afwachtend waren op dit gebied is voorbij. Hoe eerder organisaties zich deze ontwikkeling eigen maken, hoe beter zij straks de klantervaring kunnen optimaliseren. En dat is belangrijk: financiële instellingen die achterop raken, lopen het risico dat klanten bij de concurrent gaan shoppen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Corona zorgt voor makkelijk te benaderen maar moeilijk te werven kandidaten
 Cao-drukte in juni tekent inhaalslag
 Wachten in Zoomvergaderingen kost bijna 8. 000 euro per jaar
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes redenen waarom online samenwerken bijdraagt aan een betere service aan klanten
 Hypothekenbranche koploper in online samenwerking met klant
 Professionals financiële branche stellen tijdwinst boven klantbelang
 Hoe volwassen is online samenwerking?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10