zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

LinkedIn belangrijkste middel voor arbeidsmarktoriëntatie wo-studenten

30 juli 2014 - LinkedIn is de belangrijkste website voor universitaire studenten die zich oriënteren op de arbeidsmarkt. Dat blijkt uit de Arbeidsmarktmonitor 2014 van Make a Move Nederland, uitgevoerd door Intelligence Group.

Voor het eerst zijn social media het belangrijkste oriëntatiekanaal voor studenten, belangrijker dan banenbeurzen en vacaturesites. Uit het onderzoek blijkt verder dat universitaire studenten meer dan ooit verwachten dat ze op Facebook of LinkenIn relevante vacatures kunnen vinden, of informatie over werkgevers en sollicitatiemogelijkheden. In het  onderzoek (onder 882 studenten) is de groep van High Potentials (HiPo’s) apart gedefinieerd.



Social media
Een succesvolle inzet van social media om onder wo-studenten interesse te kweken voor een bedrijf of organisatie, is afhankelijk van de mate waarin hun verwachtingen beantwoord worden. Onderzoeker Véronique Oonk van de Arbeidsmarktmonitor: "Dit betekent voor alle werkgevers die niet of nauwelijks social media gebruiken in hun wervingsaanpak, dat het nu tijd is om serieus aan de slag te gaan met deze kanalen en te focussen op interactie over de werkgever, werkzaamheden en functies. In de praktijk zien we dat veel werkgevers die inzetten op campusrecruitment, nauwelijks aandacht geven aan hun social media- en communitystrategie. Daarmee laten ze een belangrijke kans liggen".

Social media voor het eerst belangrijkste oriëntatiebron
Social media vormen voor het eerst in de geschiedenis van de Arbeidsmarktmonitor van Make a Move onder wo-studenten de belangrijkste oriëntatiebron op de arbeidsmarkt. Als we kijken naar het ‘reguliere’ social mediagebruik, zien we dat bijna iedereen gebruik maakt van Facebook. Vergeleken met vorig jaar zijn Linkedin (81 procent), Twitter (achttien procent) en Google+ (25 procent) significant in belang toegenomen. Hoewel ook de vacaturesites belangrijker zijn geworden, blijkt uit het onderzoek dat op titelniveau LinkedIn voor studenten veruit de belangrijkste site is

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
 Nederlanders willen vaker koffie buiten de deur
 Vier technologietrends die managers in de gaten moeten houden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 HR weet social media nog niet voor eigen vraagstukken in te zetten
 Gebruik social media nadert hoogtepunt
 LinkedIn steeds belangrijker bij werving & selectie
 Employer Branding via uw LinkedIn Bedrijfsprofiel – Een reeks gemiste kansen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’ (1) 
Een op de drie jongeren heeft door corona studie/werkplannen aangepast (1) 
top10
Wees extra alert op verdachte telefoontjes
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde
Webinarmoe? Acht handige tips om dat te voorkomen
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
Werkgever heeft geen oog voor stress en burn-out klachten
Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
Flexkrachten onmisbaar voor opstarten economie na lockdown
Zoekvraag naar waterflessen verzesvoudigd in vijf jaar
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
meer top 10