zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

LinkedIn belangrijkste middel voor arbeidsmarktoriëntatie wo-studenten

30 juli 2014 - LinkedIn is de belangrijkste website voor universitaire studenten die zich oriënteren op de arbeidsmarkt. Dat blijkt uit de Arbeidsmarktmonitor 2014 van Make a Move Nederland, uitgevoerd door Intelligence Group.

Voor het eerst zijn social media het belangrijkste oriëntatiekanaal voor studenten, belangrijker dan banenbeurzen en vacaturesites. Uit het onderzoek blijkt verder dat universitaire studenten meer dan ooit verwachten dat ze op Facebook of LinkenIn relevante vacatures kunnen vinden, of informatie over werkgevers en sollicitatiemogelijkheden. In het  onderzoek (onder 882 studenten) is de groep van High Potentials (HiPo’s) apart gedefinieerd.



Social media
Een succesvolle inzet van social media om onder wo-studenten interesse te kweken voor een bedrijf of organisatie, is afhankelijk van de mate waarin hun verwachtingen beantwoord worden. Onderzoeker Véronique Oonk van de Arbeidsmarktmonitor: "Dit betekent voor alle werkgevers die niet of nauwelijks social media gebruiken in hun wervingsaanpak, dat het nu tijd is om serieus aan de slag te gaan met deze kanalen en te focussen op interactie over de werkgever, werkzaamheden en functies. In de praktijk zien we dat veel werkgevers die inzetten op campusrecruitment, nauwelijks aandacht geven aan hun social media- en communitystrategie. Daarmee laten ze een belangrijke kans liggen".

Social media voor het eerst belangrijkste oriëntatiebron
Social media vormen voor het eerst in de geschiedenis van de Arbeidsmarktmonitor van Make a Move onder wo-studenten de belangrijkste oriëntatiebron op de arbeidsmarkt. Als we kijken naar het ‘reguliere’ social mediagebruik, zien we dat bijna iedereen gebruik maakt van Facebook. Vergeleken met vorig jaar zijn Linkedin (81 procent), Twitter (achttien procent) en Google+ (25 procent) significant in belang toegenomen. Hoewel ook de vacaturesites belangrijker zijn geworden, blijkt uit het onderzoek dat op titelniveau LinkedIn voor studenten veruit de belangrijkste site is

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 HR weet social media nog niet voor eigen vraagstukken in te zetten
 Gebruik social media nadert hoogtepunt
 LinkedIn steeds belangrijker bij werving & selectie
 Employer Branding via uw LinkedIn Bedrijfsprofiel – Een reeks gemiste kansen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10