zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele CRM levert concurrentievoordeel op

30 juni 2009 - Bedrijven in Europa die bedrijfsapplicaties – zoals Customer Relationship Management-toepassingen (CRM) – op afstand toegankelijk maken, verhogen daarmee hun concurrentievoordeel. Dit blijkt uit een onderzoek van Forrester Consulting in opdracht van Research In Motion (RIM).

Aan het onderzoek namen meer dan 1.000 (IT-)leidinggevenden deel van bedrijven in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek toont aan dat omzetgroei en productievere medewerkers de twee belangrijkste redenen zijn voor organisaties om mobiele CRM in te voeren (87 procent). Het verbeteren van de klantenservice (55 procent) is de derde meest genoemde beweegreden om mobiele CRM in te voeren. Dit onderstreept dat niet alleen de interne organisatie profiteert van mobiele bedrijfsapplicaties. Het verhoogt eveneens de klanttevredenheid. 



Vijf voordelen

Voor medewerkers in de buitendienst is het cruciaal dat ze mobiele toegang hebben tot bedrijfsinformatie. Want informatie in de huidige bedrijfsomgeving verandert erg snel. Zo is de vereiste informatie vaak tijdelijk niet toegankelijk of verouderd op het moment dat buitendienstmedewerkers het kantoor verlaten. Respondenten gaven in het onderzoek ook vijf voordelen van mobiele CRM aan, vergeleken met de traditionele toegang tot informatie via desktops: 

1. Hoger medewerkerproductiviteit (77 procent)
2. Betere klantervaring (74 procent)
3. Grotere klanttevredenheid (73 procent)
4. Hogere efficiëntie van bedrijfsprocessen (73 procent)
5. Lagere CRM-kosten (63 procent) 

Effectiever werken

Nagenoeg driekwart van de respondenten die mobiele CRM-applicaties gebruiken, vermeldde dat de applicaties verkoopmedewerkers helpen om effectiever te werken. Medewerkers kunnen hiermee altijd en overal informatie inzien en updaten. Dit levert niet alleen mobiele medewerkers, maar ook kantoormedewerkers grote voordelen op. Zij kunnen er nu op vertrouwen dat ze beschikken over de meeste recente gegevens. 

Bedrijfsonderdelen
Het onderzoek is representatief voor organisaties van uiteenlopende omvang, verspreid over Europa. Hieruit blijkt dat grote bedrijven (met meer dan 500 werknemers) hun personeel vaker mobiele toegang bieden tot CRM-applicaties en kleinere organisaties van plan zijn CRM-applicaties mobiel beschikbaar te stellen (63 procent). De voordelen van mobiele CRM zijn zo aanzienlijk dat tweederde van de bedrijven met mobiele CRM-applicaties aangaf dat de kans bestaat dat ze mobiele CRM aanraden aan andere organisaties. De bedrijfsonderdelen die over het algemeen het meest mobiele CRM gebruiken, zijn:
• Verkoopafdeling (63 procent)
• Klantenservice (60 procent)
• Buitendienst (51 procent)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
 COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
 40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantgegevens in overvloed, maar waarvoor?
 Nederland is koploper mobiel werken
 Virtuele kantoren maken mobiel werken makkelijker
 Mobiel werken verbetert prestaties
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Verbeter uw supply chain, verbeter uw klantervaring
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
World Password Day stond stil bij wachtwoordbeheer
Vijf tips om persoonsgegevens te beschermen tegen dark web-cybercriminelen
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
De cyberdreiging van vaccinaties
meer top 10