zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De vijf belangrijkste digitale marketing trends voor 2014

18 december 2013 - Het tempo waarmee innovatie plaatsvindt en de revolutie op het gebied van consumenten- en zakelijke technologie veranderen het consumentengedrag. Dit maakt het voor marketeers lastig om consumenten bij te houden.

Adobe benoemt de vijf belangrijkste trends waar marketeers rekening mee moeten houden bij het bepalen van hun strategieën en het vaststellen van de budgetten om te voldoen aan de verwachtingen van de consument:



• Iedere marketeer moet voortdurend experimenteren, maar niet blindelings. U bent nooit klaar met het marketingplan en het marketingdraaiboek zal nooit af zijn. De snelheid van innovatie maakt dit simpelweg onmogelijk. Marketeers moeten voortdurend hun strategieën herzien en blijven experimenteren, maar niet blindelings. Marketeers moeten beschikken over een solide analytics, tag management en reporting programma die hen in staat stelt om betekenisvolle data te extraheren en te delen.  Deze data moet hen het inzicht bieden om weloverwogen aanpassingen te maken en experimenten uit te voeren.

• De opkomst van Social Search Optimization (SSO). Social en search betreden elkaars terrein. Facebook en Twitter hebben targeting en biedingen op keywords toegevoegd en Google+ profielen maken nu deel uit van de algoritmen die gebruikt worden om de ranking van de zoekresultaten te bepalen. Marketeers moeten voorkomen dat er strijd ontstaat tussen search en social teams door juist samen te werken in gezamenlijk teams bestaande uit zowel social als search specialisten. Reserveer nu budget voor grote investeringen in paid social search in 2014. Geef het multidisciplinaire team de tools die zij nodig hebben om succesvol te zijn, zoals analytics en bid management tools. Zij moeten de bevoegdheid krijgen om gaandeweg cross-channel budget toe te kennen op basis van de beschikbare data. Reken het SSO team af op de resultaten van de gehele search en social portfolio en niet op basis van één kanaal of campagne. Dit zorgt ervoor dat het team investeert in dat kanaal dat het beste resultaat oplevert.

• De uitdaging van complexe algoritmen en big data. De toenemende hoeveelheid data waarover marketeers beschikken maken het steeds lastiger om zaken als zoekmachinemarketing, personalisatie en anomaliedetectie handmatig uit te voeren. En dit is waar algoritmen hun intrede doen. Geautomatiseerde biedingsplatformen op basis van algoritmen kunnen bijvoorbeeld niet alleen omgaan met de uitdagingen van traditionele search programma’s (met een steeds verder uitbreidend portfolio van zoektermen) maar ook met de opkomende social search programma’s. Algoritmen kunnen ook grote hoeveelheden data verwerken en afwijkingen (resultaten die buiten de verwachte waarden vallen) detecteren die wijzen op nieuwe kansen die benut kunnen worden of problemen die snel opgelost moeten worden.

• Mobile wordt een essentieel onderdeel van de cross-channel marketing strategie. Consumenten verwachten een plezierige beleving wanneer zij in aanraking komen met merken op hun mobiele apparaat, ongeacht of het via een browser is of via een app. Dit betekent dat merken mobile als een intrinsiek onderdeel van hun totale marketing mix (social, e-mail, search, etc) moet zien. Bedrijven moeten zichzelf drie vragen stellen als zij hun strategie voor mobile aanpassen:           
           1. Hoe maken klanten en prospects gebruik van mobile?
           2. Hoe past mobile binnen de bedrijfsstrategie?
           3. Beschikken wij over de infrastructuur om een mobile strategie te implementeren?

• Marketeers kunnen niet zonder een suite. Consumenten hebben behoefte aan een consistente, relevante en gepersonaliseerde beleving ongeacht wanneer, waar of hoe zij in contact treden met een merk. Het waarmaken van deze verwachting wordt steeds lastiger en dit vergt een volledig geïntegreerde suite van oplossingen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding
 Op autovakantie: Nederlander onwetend over gebruik groene kaart
 Vraag naar dataspecialisten verdubbeld
 

Gerelateerde nieuwsitems

 In zes stappen naar een succesvolle SEA-campagne
 Online marketing in B2B in 2014 relevanter dan persoonlijk contact
 Recessie speelt online performance advertising in de kaart
 Interne organisatie en manager grootste obstakels bij online marketing
 
 
reacties
 
Eelco L  |   | 
18-12-2013
 | 
09:37 uur
Belangrijke trends om in de gaten te houden. Vooral op het gebied van social media en search liggen er veel mogelijkheden voor bedrijven.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding (2) 
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP (1) 
Liever leuk werk dan hoger salaris (2) 
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst (1) 
Vrouw bepaalt wintersportbestemming (1) 
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit (1) 
Kwart Nederlanders niet met vakantie dit jaar (1) 
top10
Jonge man wil geen vrouw als baas
Vijf maatregelen om AVG-boetes te voorkomen
Liever leuk werk dan hoger salaris
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst
Ziekteverzuim kan flink omlaag door vitaliteit medewerkers te stimuleren
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP
Jongere vindt vakantieflirt op de werkvloer niet oké
'We hebben het weer naar ons zin op het werk'
Dekkingsgraad pensioenfondsen stabiel in juni
meer top 10