zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Interne organisatie en manager grootste obstakels bij online marketing

13 mei 2011 - Meer dan de helft van de marketeers (53,5 procent) noemt de inrichting van de eigen organisatie een van de grootste uitdagingen als het gaat om online marketing. In het verlengde daarvan ervaren marketeers het management (28,5 procent) en de samenwerking met de ICT afdeling (25,9 procent) ook als grote struikelblokken.

Daarnaast blijft het aantal marketeers met gebrek aan expertise opvallend hoog (62,1 procent). Dat blijkt uit Het Online Marketing Onderzoek dat NIMA en De Vos & Jansen voor het tweede jaar op rij hebben uitgevoerd onder 340 marketeers om de inzet van online marketing in Nederland in kaart te brengen. 



Meer doen met social media

Social media behoort inmiddels, samen met websites (96,5 procent) en e-mail/nieuwsbrieven marketing (76,5 procent) tot de meest ingezette vormen van online marketing. Dat is een stijging van veertien procent ten opzichte van vorig jaar. Feit blijft dat ruim tweederde van de marketeers er meer aandacht aan zou willen besteden. Capaciteit, draagvlak binnen de organisatie en expertise vormen echter knelpunten. Andere aandachtspunten voor marketeers zijn search engine optimization (30,8 procent) en de inzet van e-mail/nieuwsbrieven marketing (29,1 procent). 

Groeiende belangstelling mobile marketing

Ontwikkelingen die marketeers in de gaten houden liggen vooral op het gebied van mobile marketing; augmented reality, apps, location-based services. Dat wordt bevestigd door de uitkomst dat 60 procent van de marketeers zich reeds heeft verdiept in de concrete toepassingsmogelijkheden en ongeveer hetzelfde percentage aangeeft dat mobile marketing de toekomst heeft. Daarentegen zijn er nog weinig marketeers die deze vorm van online marketing inzetten; slechts 18,5 procent. Maar de verwachtingen zijn hoopvol, want 37,2 procent van de respondenten geeft aan dat ze mobile marketing graag meer willen gaan inzetten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vermoeidheid en concentratieverlies door kantoortuin leidt tot verzuim
 Meer beveiligingslekken in 2019 ondanks toename security-uitgaven
 Vier tips om het vertrouwen van de klant te winnen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie online marketing trends voor 2011
 Merendeel marketeers zet social media in
 Marketeer mist kennis van online marketing
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
De meest belangrijke bedrijfsverzekeringen op een rijtje
Hoe werkt een laadpaal voor elektrische auto’s eigenlijk?
reacties
Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers (1) 
'Cybersecurity moet een schoolvak worden' (1) 
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
top10
Vier HR-trends voor 2020
Diversiteit in Raad van Commissarissen neemt gestaag toe
Hoe kun je dít nu relativeren?!
Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers
Volop aandacht voor het menselijk kapitaal
Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Toename personeelskosten leidt tot hogere zorgkosten
Vijf tips om afval te reduceren in productie
Interne datalekken grote zorg voor IT-leiders
Hoogste aantal nieuwe motorrijders sinds 2002
meer top 10