zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Interne organisatie en manager grootste obstakels bij online marketing

13 mei 2011 - Meer dan de helft van de marketeers (53,5 procent) noemt de inrichting van de eigen organisatie een van de grootste uitdagingen als het gaat om online marketing. In het verlengde daarvan ervaren marketeers het management (28,5 procent) en de samenwerking met de ICT afdeling (25,9 procent) ook als grote struikelblokken.

Daarnaast blijft het aantal marketeers met gebrek aan expertise opvallend hoog (62,1 procent). Dat blijkt uit Het Online Marketing Onderzoek dat NIMA en De Vos & Jansen voor het tweede jaar op rij hebben uitgevoerd onder 340 marketeers om de inzet van online marketing in Nederland in kaart te brengen. 



Meer doen met social media

Social media behoort inmiddels, samen met websites (96,5 procent) en e-mail/nieuwsbrieven marketing (76,5 procent) tot de meest ingezette vormen van online marketing. Dat is een stijging van veertien procent ten opzichte van vorig jaar. Feit blijft dat ruim tweederde van de marketeers er meer aandacht aan zou willen besteden. Capaciteit, draagvlak binnen de organisatie en expertise vormen echter knelpunten. Andere aandachtspunten voor marketeers zijn search engine optimization (30,8 procent) en de inzet van e-mail/nieuwsbrieven marketing (29,1 procent). 

Groeiende belangstelling mobile marketing

Ontwikkelingen die marketeers in de gaten houden liggen vooral op het gebied van mobile marketing; augmented reality, apps, location-based services. Dat wordt bevestigd door de uitkomst dat 60 procent van de marketeers zich reeds heeft verdiept in de concrete toepassingsmogelijkheden en ongeveer hetzelfde percentage aangeeft dat mobile marketing de toekomst heeft. Daarentegen zijn er nog weinig marketeers die deze vorm van online marketing inzetten; slechts 18,5 procent. Maar de verwachtingen zijn hoopvol, want 37,2 procent van de respondenten geeft aan dat ze mobile marketing graag meer willen gaan inzetten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Succesvol thuiswerken met geautomatiseerd uitgavenbeheer
 Organisaties houden geen rekening met feedback werknemers bij aanpassen reis- en onkostenbeleid
 Twaalf uitdagingen voor het hybride werken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie online marketing trends voor 2011
 Merendeel marketeers zet social media in
 Marketeer mist kennis van online marketing
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Tips om je workforce te managen
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Nederland hybride werkland: een derde weigert fulltime kantoorbaan
Mensen spelen grote rol in de toekomst van B2B e-commerce
Emissievrij bouwen en bezorgen binnen de stad
Vraag naar netwerkmanagers blijft heel groot
IT-leiders moeten hun teams bijscholen om meer waarde uit data te halen
'Cyberveiligheid moet in handen zijn van de overheid'
Hoe wordt jouw organisatie een digitale winnaar?
Waarom het de hoogste tijd is voor bedrijven om elektronische handtekeningen te vertrouwen
Mensen zijn meer dan hun arbeidsprestatie
Het grote verschil tussen weten en kunnen
meer top 10