zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkzoekende kijkt vooral naar arbeidsvoorwaarden

14 maart 2012 - Kandidaten die een recruitmentsite (werken-bij-site) bezoeken vinden het belangrijk dat arbeidsvoorwaarden en informatie over het salaris hierop zijn terug te vinden. De recruitmentsite speelt een belangrijke rol in het interesseren van de juiste kandidaten voor (moeilijk) in te vullen vacatures. Om een succesvolle recruitmentsite neer te zetten moeten werkgevers nadrukkelijk rekening houden met de wensen en verwachtingen van kandidaten.

Kandidaten blijken vooral breed geïnformeerd te willen worden over de openstaande functie en de organisatie. Om het juiste talent te kunnen werven is het dus van belang om een volledig beeld te schetsen. Daarbij moet zowel de arbeidsvoorwaardelijke kant, de organisatiekant als het proces voldoende aandacht krijgen.


Deelnemers aan dit onderzoek konden meerdere aspecten van de recruitmentsite selecteren. Gemiddeld gaven deelnemers aan dat ze vier verschillende aspecten willen terugvinden op een goede recruitmentsite. Ook daaruit blijkt dat de recruitmentsite volledig moet zijn in de informatie die wordt aangeboden. 

Verschillende doelgroepen zoeken verschillende informatie
Iedereen weet dat geen doelgroep hetzelfde is. Zo kan een voorbeeld van een uitdagend project door iedere doelgroep anders geïnterpreteerd worden. Ook onder goede opleidingsmogelijkheden verstaat iedere doelgroep iets anders. Daarom is gekeken of verschillende doelgroepen andere informatie willen vinden. Ook als gekeken wordt naar verschillen tussen werkenden en studenten, blijkt dat het benoemen van de arbeidsvoorwaarden, en specifiek het salaris, belangrijke aspecten zijn die vermeld moet worden op de recruitmentsite. Hieruit kan geconcludeerd worden dat de ‘What’s in it for me?’ vraag van potentiële kandidaten nadrukkelijk beantwoord moet worden. 
Uit de top vijf blijkt verder dat het concreet vermelden van de opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden voor de groep studenten van groter belang is dan voor de werkzame personen. Ook vindt de groep studenten de sollicitatieprocedure van belang; zij zijn immers nog niet zo bekend met de arbeidsmarkt als hun ervaren tegenhangers.
Het verschil tussen de twee verschillende doelgroepen wordt nog duidelijker wanneer ook de aspecten worden vergeleken die buiten de top vijf vallen. Zo geeft dertien procent van de studenten aan dat zij het belangrijk vinden dat interactie met bijvoorbeeld de recruiter kan worden aangegaan, tegenover slechts zes procent van de groepen werkenden. Ook bij de aanwezigheid van Social Media zien we duidelijk verschil. Slechts drie procent van de werkenden geeft aan hier waarde aan te hechten, tegenover zeven procent van de nog studerende groep. Met de verschillen tussen de doelgroepen moet bij de ontwikkeling van een recruitmentsite rekening worden gehouden.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
 Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
 Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoogopgeleiden weer actiever op zoek naar nieuwe baan
 Nederlandse topbedrijven blinken uit in secundaire arbeidsvoorwaarden
 Arbeidsvoorwaarden belangrijkst bij reageren op vacature
 Andere benadering werknemers nodig
 
 
reacties
 
leonie  |   | 
16-03-2012
 | 
21:45 uur
Dat begeleiding vind ik ook enorm belangrijk als ik ergens aan de slag ga.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
De geluiden die we het meest hebben gemist tijdens de pandemie
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Financiën onderbelicht thema in vitaliteitsbeleid organisaties
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
meer top 10