zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

‘De Beste & Slechtste Service Award 2011’ nadert ontknoping

5 januari 2012 - Preferenso.nl organiseert dit jaar voor het eerst de verkiezing om ‘De Beste & Slechtste Service Award 2011’. De organisatie roept consumenten op bedrijven te nomineren voor goede, of minder goede dienstverlening. Nederlanders klagen graag (#fail), maar ook complimenten voor bedrijven die klachten wel goed oppakken, of een uitstekende dienstverlening hebben, zijn in opkomst (#petjeaf).

Consumenten die op Preferenso.nl een beoordeling van een bedrijf plaatsen, geven hiermee een stem aan een bedrijf. De twee beoordelingen die het meest worden gedeeld via social media, winnen een iPad. Onder de overige stemmers, wordt een derde iPad verloot. 



Pluim of waarschuwing
Er zijn twee categorieën in de wedstrijd die draait om dienstverlening – de naam zegt het al – een eerste waarin een pluim wordt gegeven aan een bedrijf en een tweede waar een bedrijf een waarschuwing en tips voor verbetering krijgt. De prijzen worden uitgereikt op 30 januari. 

Transparantere dienstverlening
Met de wedstrijd en het achterliggende platform, wil de organisatie de dienstverlening transparanter maken. Consumenten informeren andere consumenten waardoor goede bedrijven meer business krijgen en de slechte bedrijven zien wat ze kunnen verbeteren. Opvallend is dat driekwart van de meningen op het platform positief zijn.
"Een goede prijs kan bijna iedereen leveren vandaag de dag, goede service is een ander verhaal, dit vereist een geoliede organisatie en de juiste mentaliteit bij een bedrijf," aldus Linda Schulte, oprichter van Preferenso. "Steeds meer klanten eisen naast een goede prijs, ook goede dienstverlening."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantenservice krijgt geen tweede kans meer
 Klantenservice heeft culturele omslag nodig
 MVO: goed voor de winst
 Vijf tips voor meer service op de zaak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10