‘De Beste & Slechtste Service Award 2011’ nadert ontknoping
5 januari 2012 -
Preferenso.nl organiseert dit jaar voor het eerst de verkiezing om ‘De Beste & Slechtste Service Award 2011’. De organisatie roept consumenten op bedrijven te nomineren voor goede, of minder goede dienstverlening. Nederlanders klagen graag (#fail), maar ook complimenten voor bedrijven die klachten wel goed oppakken, of een uitstekende dienstverlening hebben, zijn in opkomst (#petjeaf).
Consumenten die op Preferenso.nl een beoordeling van een bedrijf plaatsen, geven hiermee een stem aan een bedrijf. De twee beoordelingen die het meest worden gedeeld via social media, winnen een iPad. Onder de overige stemmers, wordt een derde iPad verloot.
Pluim of waarschuwing
Er zijn twee categorieën in de wedstrijd die draait om dienstverlening – de naam zegt het al – een eerste waarin een pluim wordt gegeven aan een bedrijf en een tweede waar een bedrijf een waarschuwing en tips voor verbetering krijgt. De prijzen worden uitgereikt op 30 januari.
Transparantere dienstverlening
Met de wedstrijd en het achterliggende platform, wil de organisatie de dienstverlening transparanter maken. Consumenten informeren andere consumenten waardoor goede bedrijven meer business krijgen en de slechte bedrijven zien wat ze kunnen verbeteren. Opvallend is dat driekwart van de meningen op het platform positief zijn.
"Een goede prijs kan bijna iedereen leveren vandaag de dag, goede service is een ander verhaal, dit vereist een geoliede organisatie en de juiste mentaliteit bij een bedrijf," aldus Linda Schulte, oprichter van Preferenso. "Steeds meer klanten eisen naast een goede prijs, ook goede dienstverlening."