zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rabobank blijft favoriete werkgever hoogopgeleiden

10 juni 2011 - Voor het derde jaar op rij is Rabobank de populairste werkgever onder hoogopgeleiden. De bankencrisis heeft het imago van Rabobank niet geschaad. Integendeel, de coöperatieve bank lijkt er sterker uit te zijn gekomen. Na Rabobank volgen Philips en Shell op respectievelijk plaats twee en plaats drie in de ranking. Dit blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2011.

De concurrentie binnen het bankensegment heeft zich nog niet geheel hersteld van de klap. In 2007 stond ING nog op plek vier en ABN AMRO op zeven. De laatste valt nu zelfs helemaal buiten de top tien. Ten opzichte van vorig jaar vertoont de top tien weinig mutaties, de top zeven is zelfs onveranderd gebleven. Opmerkelijk is de opmars van hightech bedrijven als Google, maar vooral van Apple en ASML. TNO en de Politie zakken langzaam weg in de ranking. 



Interessante functies en primaire arbeidsvoorwaarden

Intermediair onderzocht welke aspecten ten grondslag liggen aan de ranglijst van populairste werkgevers. De twee belangrijkste imagobepalende aspecten zijn: interessante functies en goede primaire arbeidsvoorwaarden.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Rabobank blijft favoriete werkgever van Nederland
 Hoogopgeleide vrouwen kiezen voor Rabobank of non-profit sector
 Het is droevig gesteld met de Nederlandse klantgerichtheid
 Banken moeten intern orde op zaken stellen om vertrouwen terug te winnen
 
 
reacties
 
Janet Maagdelein  |   | 
11-06-2011
 | 
19:39 uur
Hmm ik denk dat er voor de ingewijden wel een aantal bedrijven in de top10 staan waar men echt niet wil werken. Image doet veel natuurlijk maar mijn ervaringen zijn anders.
kees ijskes  |   | 
12-06-2011
 | 
15:49 uur
Dat is apart. Ik ben altijd van mening geweest dat secundaire arbeidsvoorwaarden belangrijk waren voor arbeidsvreugde. Of zaken zoals het gevoel om gewaardeerd te worden. Dit is geheel nieuw voor mij.
EK artikelen  |   | 
15-03-2012
 | 
15:40 uur
@Janet dat ben ik met je eens. Het is vaak zo dat het imago van bepaalde bedrijven het bedrijf 'goed' maakt. Uit ervaring blijkt al vaak anders maar daar wordt vaak niet naar gevraagd.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10