zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Telecom en financiële branche bereiken online doelgroep het best

3 november 2010 - Voor de vijfde keer op rij heeft Search Engine Mediabureau Checkit het Top 100 Online Vindbaarheid onderzoek uitgevoerd. Via een nieuwe onderzoeksmethode is de vraag onderzocht: hoe is het gesteld met de vindbaarheid van de 100 grootste online adverteerders in Nederland?

Wat blijkt: de Telecom en Financiële branche realiseren gemiddeld het hoogste online bereik. Verder geldt dat er voor organisaties nog veel kansen liggen op optimaal in te spelen op de zoekvraag van de doelgroep. 



Top tien
De websites met de beste online vindbaarheid van 2010:
1. www.anwb.nl (88 procent)
2. www.rabobank.nl (67 procent)
3. www.ziggo.nl (56 procent)
4. www.microsoft.com/nl/nl (55 procent)
5. www.upc.nl (53 procent)
6. www.ah.nl (48 procent)
7. www.mandemakers.nl (47 procent)
8. www.xs4all.nl (44 procent)
9. www.tele2.nl (41 procent)
10. www.unive.nl (41 procent)

Top 100 Online Vindbaarheid scores 2010
Ondanks dat de Top 100 Online Vindbaarheid dit jaar tot stand is gekomen volgens een geheel nieuwe onderzoekmethode, heeft de top tien veel overeenkomsten met de hoogst scorende organisaties van voorgaande jaren. Zo staat Ziggo dit jaar op een derde plaats en ANWB op de eerste plaats. Vorig jaar stonden deze organisaties ook al hoog met een achtste plaats voor Ziggo en een dertiende plaats voor ANWB. 

Kansen voor Energie- en Brandstofbranche
Dat er nog steeds verbetering mogelijk is op het gebied van online vindbaarheid blijkt uit de gegevens van lager scorende organisaties. Zo hebben organisaties in de Energie- en de Brandstofbranche een gemiddeld bereik van respectievelijk zes procent en twee procent. Dat wil zeggen dat deze organisaties gemiddeld slechts door een zeer beperkt deel van de doelgroep gezien worden in de zoekresultaten. De zeer concurrerende Telecom en Financiële branche zijn met een gemiddeld bereik van 29 procent en 21 procent dit jaar het best vindbaar en zijn zichtbaar op de momenten dat de doelgroep naar ze op zoek is. 

Mediabudget versus vindbaarheid
Dat een hoog mediabudget niet automatisch leidt tot een hoge notering in de Top 100 Online Vindbaarheid is ook dit jaar een feit. Zo zijn in de top tien geen organisaties terug te vinden die in de top tien van grootste online mediabesteders staan. Paul Aelen, medeoprichter van Checkit, zegt over de resultaten: "Het onderzoeken van het percentage van de doelgroep dat wordt geconfronteerd met de producten en diensten van een organisatie, is een uitstekende methode om de performance binnen de zoekmachines van de top 100 online mediabesteders in kaart te brengen. Deze editie van de Top 100 Online Vindbaarheid laat zeer gevarieerde resultaten zien. Verschillende organisaties behalen hoge scores maar voor veel merken zijn er nog genoeg verbeteringen mogelijk binnen de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachines. Een belangrijk element daarbij is het inspelen op de zoekvraag van de doelgroep. Door Search inspanningen vanuit dit focuspunt te realiseren zal de online vindbaarheid sterk verbeteren. Dat de Financiële en Telecom branche goede scores behalen, mag geen verrassing genoemd worden. Deze branches, waar de concurrentie ook online groot is, behaalden vorig jaar al goede scores en dit jaar is het niet anders. Hieruit komt naar voren dat het hebben van een goede online strategie, in het bijzonder het continue blijven verbeteren van de Search Engine Marketing inspanningen, tot een sterk verhoogd bereik onder de relevante doelgroep leidt!"

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hybride werken vraagt om nieuwe securitystrategie
 De cruciale rol van de SAM-professional
 Hybride model? Dan is betere samenwerking noodzakelijk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Recruiter zelf is onvindbaar op sociale media
 Wat zijn de zoekmachine marketing trends in 2010?
 Crisis pakt goed uit voor zoekmachine marketing
 Top-100 adverteerders niet vindbaar op internet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
top10
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein
Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven
AFAS Software en Viisi Hypotheken beste Europese werkgevers
Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals
Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?
meer top 10