zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top-100 adverteerders niet vindbaar op internet

De vindbaarheidsscore is samengesteld uit elf criteria.

3 april 2006 - De 100 grootste adverteerders van Nederland zijn op internet maar moeilijk vindbaar. Search Engine Mediabureau Checkit deed in samenwerking met de Universiteit van Tilburg onderzoek naar de vindbaarheid van de websites van de 100 grootste adverteerders in Nederland bij zoekmachines.

Het Tijdschrift voor Marketing publiceert deze week de resultaten. Het zijn opmerkelijke uitkomsten. Zo behaalden 68 van de 100 organisaties uiteindelijk een score van minder dan 50 procent van de maximale vindbaarheidsscore.

Budget niet van invloed
In de praktijk blijken de grootste Nederlandse adverteerders veel kansen te laten liggen op internet.
Opmerkelijk is ook dat de grootte van het online mediabudget nauwelijks van invloed blijkt te zijn op de vindbaarheid van websites bij zoekmachines. De vindbaarheidsscore is door de Tilburgse onderzoeker samengesteld uit elf criteria waar elke adverteerder aan moet en kan voldoen om vindbaar te zijn op internet.

Publiciteit


Voor de 100 grootste adverteerders die in het onderzoek zijn opgenomen, is ook gekeken naar de wijze waarop men met online publiciteit omgaat. De kosten van een online publicatie zijn laag, maar kunnen een merk veel positieve publiciteit opleveren. Bovendien levert het linken vanuit een persbericht naar een website vaak meer kwalitatief bezoek op. Dit komt zowel de linkpopulariteit als de vindbaarheid ten goede.

Top-3
Maar liefst 40 procent van de onderzochte organisaties bleek niet te beschikken over een persberichtenpagina, en nog eens 15 procent had op deze pagina zeer weinig informatie staan. Opvallend is dat branches die voor hun omzet in toenemende mate afhankelijk zijn van internet, relatief slecht vindbaar bleken te zijn voor zoekmachines. De best vindbare bedrijven op internet zijn de volgende drie: Wehkamp, de Telegraaf en RTL.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
  Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
 Vijf manieren waarop digitalisering M&A transformeert
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
Alles wat je als een zelfstandige ondernemer moet regelen
reacties
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
top10
Terugkeer naar kantoor zou geen stap terug moeten betekenen voor transformatie
Bedrijven in de vitale sector moeten mensen centraal stellen in hun beveiligingsstrategie
Global Wealth Report 2021 van Allianz: Sparen van thuis
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
meer top 10