zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Uitdagingen en gebruik van sociale media in cross-channel marketing

18 oktober 2010 - Selligent publiceerde het witboek ‘Social media in the cross-channel marketing strategy’. Een  gids om effectief van start te gaan met sociale media inclusief de voornaamste mogelijkheden van sociale media voor marketingspecialisten, manieren waarop ze kunnen bijdragen tot het verbeteren van de communicatie, het creëren van extra omzet en het verhogen van de klantentrouw.

Sociale media hebben bepaalde gedragingen en gewoontes van consumenten en bedrijven ingrijpend gewijzigd. De consument neemt steeds vaker het initiatief, zoekt informatie op en deelt die informatie met andere consumenten via de verschillende sociale media, zowel in de privé-sfeer als met bedrijven. Het witboek neemt de belangrijkste veranderingen onder de loep en biedt een praktisch antwoord op elke besproken uitdaging. 



Voordelen en kansen
In al hun diversiteit, bieden sociale media tal van voordelen en kansen voor de ontwikkeling van de bedrijfsactiviteiten, met name doordat ze het mogelijk maken om het bedrijfsimago, doelgroepen, markten en concurrenten beter te leren kennen, maar ook om prospectieve klanten aan te trekken dankzij mond tot mond reclame en interacties tussen personen. 

Goed beheer
De voornaamste uitdaging is de integratie van al die gegevens in een globale cross-channel marketingaanpak. Het boek brengt pistes en tips aan voor het opzetten van een duidelijke en doeltreffende sociale media marketingstrategie. Een goed beheer van de sociale media is immers een essentieel onderdeel geworden van de processen voor pre-sales, klantenservice en klantenwerving, waar geen enkele marketingspecialist nog aan kan voorbijgaan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie stelling omtrent contact centers en sociale media
 Vijf tips om u te profileren op sociale media
 
 Marketeer wil harde bewijzen dat sociale media werken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10