zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om u te profileren op sociale media

7 mei 2010 - Sociale media bieden ongekende mogelijkheden om uw online reputatie als expert op uw vakgebied te vestigen. Susan Gunelius, CEO van KeySplash Creative, presenteert op Forbes vijf manieren waarmee u zichzelf gegarandeerd als expert via sociale netwerken.

1. Post noemenswaardige content


Zorg dat de informatie die u deelt via uw blog, sociale netwerken, Twitter, enzovoort delenswaardig is. Als mensen iets aan de informatie hebben, gaan ze het zelf ook weer delen en zo vergroot u uw online aanwezigheid bij een steeds groter publiek en wordt u steeds bekender. Beperk u niet tot uw eigen profielen en blogs, maar reageer ook op die van anderen. 

2. Ga multimediaal

Interessante content beperkt zich niet tot het geschreven woord. U kunt uw kennis en ervaring ook delen via audio en video. Begin bijvoorbeeld een online talkshow of podcast en/of zet video’s op YouTube. 

3. Maak optimaal gebruik van de opties 

Elk sociaal netwerk heeft zijn eigen opties waarmee u uw reputatie als expert nog verder uit kunt bouwen. Beantwoord bijvoorbeeld branchegerelateerde vragen via LinkedIn Answers. Vraag ook referenties aan uw LinkedIn connecties om uw geloofwaardigheid te vergroten. 

4. Sluit u aan bij relevante groepen

Ga op LinkedIn en Facebook eens op zoek naar groepen binnen uw vak- en interessegebied. Sluit u erbij aan en neem actief deel aan de discussies. 

5. Integreer en promoot

Uw inspanningen hebben meer effect als ze met elkaar verbonden zijn. Integreer uw website en blog dus met uw activiteiten op LinkedIn en Facebook en maak gebruik van Twitterfeed om uw blogupdates op Twitter te posten. U kunt ook gebruik maken van widgets om uw Facebook- en Twittercontent te promoten op uw website of blog en vice versa. Zet vooral uw LinkedIn adres op uw visitekaartje en in uw e-mail handtekening.

 
 Doorsturen   6 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Heeft Facebook invloed op sollicitaties?
 Vijf do’s en don’ts voor een professioneel LinkedIn profiel
 Do’s, don’ts en tips om een professionele indruk te maken met uw netwerkprofiel
 Dertien tips voor een perfect zakelijk profiel
 
 
reacties
 
Robbert Paul de Vries  |   | 
7-05-2010
 | 
08:16 uur
Overzichtelijk begin om je te profileren op Social Media. Echter, word je geloofwaardig als je om aanbevelingen vraagt? Of word je geloofwaardig als je recommendations krijgt omdat iemand je prestatie bovengemiddeld vindt?
Kris - Jobsvandaag.be  |   | 
10-05-2010
 | 
15:49 uur
Wie zich online profileert, heeft trouwens een streepje voor bij sollicitaties. Als twee kandidaten dezelfde achtergrond hebben, maar één ervan heeft een populaire blog, dan krijgt de blogger de job.

''Me 2.0: Build a Powerful Brand to Achieve Career Success'' is een boek dat je stap voor stap uitlegt hoe je aan je online presence kan sleutelen.
Schoonmaakdirect  |   | 
6-10-2010
 | 
10:57 uur
Ik ben het met de vorige poster eens. Wie een blog heeft heeft een streepje voor. Echter, in het bovenstaande artikel vind ik alleen maar open deuren. Zoals zo vaak met artikelen die over Social Media gaan.
Amsterdamtour  |   | 
7-10-2010
 | 
22:06 uur
Word je geloofwaardig als je om aanbevelingen vraagt. Misschien niet... Een tip is volgens mij om zelf veel aanbevelingen te geven. Dat straalt ook een bepaalde mate van autoriteit uit.
Autorijschool  |   | 
22-06-2016
 | 
16:49 uur
Wij maken al jaren goed gebruik van Social Media, en dit is te merken aan de bezoekersaantallen van onze website
Schiphol Amsterdam  |   | 
21-07-2016
 | 
15:10 uur
Een goede social media-strategie houdt meer in dan alleen een paar berichtjes verzenden per week. Om echt resultaat te zien, moet je hier van tevoren goed over hebben nagedacht.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10