zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer wil harde bewijzen dat sociale media werken

9 september 2008 - Hoewel steeds meer marketeers met social media bezig zijn, zijn er nog veel meer die eerst harde bewijzen willen zien van hun effectiviteit. Zonder dat blijven ze huiverig om geld in die nieuwe kanalen te stoppen, meldt Marketing Online.

Dit blijkt uit onderzoek van Forrester Research naar interactieve marketingkanalen, gehouden onder 333 marketeers. Het bureau ziet wel een toenemende belangstelling voor alle nieuwe kanalen (social media, ugc-content en online video), maar concludeert ook dat 68 procent van de respondenten pas in wil zetten op nieuwe technieken ‘als ze bewezen effectief zijn’. 



Meten blijft lastig

Meer dan de helft van de respondenten zegt moeite te hebben met het effectief inzetten van search, en 58 procent heeft moeite met het effectief meten van online video. 

Games en mobiel

Een paar nieuwe marketingkanalen worden minder gebruikt dan vorig jaar: in game-advertising wordt bijvoorbeeld nog door slechts achttien procent van de respondenten ingezet (vorig jaar was dat nog 24 procent) en 67 procent heeft helemaal geen plannen met dit medium. Ook mobile marketing doet het minder goed: 28 procent zegt het dit jaar te gebruiken, 36 procent heeft (nog) geen interesse).


Bron: Adweek, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
  Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
 Vijf manieren waarop digitalisering M&A transformeert
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Internet en e-commerce blijven marketeer uitdagen
 Drie technieken om uw roi te berekenen en te verbeteren
 Zeven tips voor marketing op online handelsplaatsen
 Nieuwe kanalen maken marketingplanning tot ware uitdaging
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
Alles wat je als een zelfstandige ondernemer moet regelen
reacties
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
top10
Terugkeer naar kantoor zou geen stap terug moeten betekenen voor transformatie
Bedrijven in de vitale sector moeten mensen centraal stellen in hun beveiligingsstrategie
Global Wealth Report 2021 van Allianz: Sparen van thuis
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
meer top 10