zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer wil harde bewijzen dat sociale media werken

9 september 2008 - Hoewel steeds meer marketeers met social media bezig zijn, zijn er nog veel meer die eerst harde bewijzen willen zien van hun effectiviteit. Zonder dat blijven ze huiverig om geld in die nieuwe kanalen te stoppen, meldt Marketing Online.

Dit blijkt uit onderzoek van Forrester Research naar interactieve marketingkanalen, gehouden onder 333 marketeers. Het bureau ziet wel een toenemende belangstelling voor alle nieuwe kanalen (social media, ugc-content en online video), maar concludeert ook dat 68 procent van de respondenten pas in wil zetten op nieuwe technieken ‘als ze bewezen effectief zijn’. 



Meten blijft lastig

Meer dan de helft van de respondenten zegt moeite te hebben met het effectief inzetten van search, en 58 procent heeft moeite met het effectief meten van online video. 

Games en mobiel

Een paar nieuwe marketingkanalen worden minder gebruikt dan vorig jaar: in game-advertising wordt bijvoorbeeld nog door slechts achttien procent van de respondenten ingezet (vorig jaar was dat nog 24 procent) en 67 procent heeft helemaal geen plannen met dit medium. Ook mobile marketing doet het minder goed: 28 procent zegt het dit jaar te gebruiken, 36 procent heeft (nog) geen interesse).


Bron: Adweek, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Internet en e-commerce blijven marketeer uitdagen
 Drie technieken om uw roi te berekenen en te verbeteren
 Zeven tips voor marketing op online handelsplaatsen
 Nieuwe kanalen maken marketingplanning tot ware uitdaging
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10