zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, hoe doen we dat?

Door: Asha Kalijan , 06 november 2017
"Wij willen aan de slag met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, omdat de markt dat vraagt. De motivatie is er nog niet, maar we zijn een pilot gestart met als doel leidinggevenden daarbij te begeleiden. Er is geen plan, weinig tijd en ruimte en de eerste signalen lijken niet positief.  We willen voor eind dit jaar een aantal doelen bepalen. Hoe beginnen we?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat ik minder ga piekeren?

Door: Asha Kalijan , 29 oktober 2017
"Mijn collega’s krijgen met gemak veel voor elkaar. Zelf moet ik daar hard voor werken. Ik pieker veel maar wel over zaken die er toe doen denk ik, zoals continu zorgen dat medewerkers de juiste randvoorwaarden hebben om te functioneren. Anderen doen dat anders, maar ik weet niet hoe. Hoe ga ik met deze uitdagingen om?"
  Lees verder...
 

Het MT mist EQ. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 23 oktober 2017
"Door hard werken en studeren heb ik me opgewerkt naar een middle management positie. En daar gaat het soms stevig aan toe. Ik kom niet goed uit de verf. Ik ben voor samenwerking; het harmoniemodel, doch niet conflict mijdend. Toch trek ik me terug niet respectvol met elkaar omgegaan wordt. Ik mis de emotionele intelligentie. Competitie aangaan die ten koste gaat van een ander past mij niet. Hoe hou ik me staande binnen het team?"
  Lees verder...
 

Hoe krijgen mijn engineers betere sociale vaardigheden?

Door: Asha Kalijan , 15 oktober 2017
"Mijn medewerkers (engineers) krijgen steeds meer te maken met klanten. Inhoudelijk gaat het goed, want het zijn professionals, soms ervaren, vaak niet. Maar ik merk steeds meer dat ze richting de klant niet de juiste toon hebben. Hun relationele vaardigheden zijn onvoldoende. Onderling gaat het goed. Het is belangrijk dat ze zakelijke vaardigheden aanleren. Hoe krijg ik dat voor elkaar?"
  Lees verder...
 

Mijn medewerkers zijn afgunstig op mijn vrijheid. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 09 oktober 2017
"Ik ben eigenaar van een mkb-bedrijf met circa 20 medewerkers. Na 23 jaar wil ik mijn werk/privé-balans goed in de gaten houden en ga ik bijvoorbeeld naar huis. Dit leek altijd goed te gaan, maar ik merk ook afgunst. We zijn allemaal ongeveer even oud, maar ik heb het beter qua beloning en vrijheid. Er wordt mij gevraagd meer als manager op te treden, maar ik geloof in zelfstandigheid en pro-activiteit. Wat kan ik doen om een betere 'baas' te worden?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik structuur aanbrengen terwijl we innoveren?

Door: Asha Kalijan , 01 oktober 2017
"We hebben een methode ontwikkeld om productiever te werken en de ontwikkeling daarvan neemt een vlucht.  We doen er alles aan om de snelheid bij te houden, maar dat heeft een prijs. Het bedrijf is alleen maar met de innovatie bezig en is daar is alle investering op gericht. Ik zie het verkeerd gaan, als we niet snel intern structureren. Hoe zorg ik ervoor dat we beide doen?"
  Lees verder...
 

Ik wil een hogere managementfunctie. Hoe pak ik dat aan?

Door: Asha Kalijan , 25 september 2017
"Ik zit al jaren in het management vak en wil doorgroeien naar een senior managementfunctie. Dat vertel ik soms aan een collega. Vaak krijg ik het advies om daar planmatig mee om te gaan. Daar geloof ik niet in. Ik werk hard, hou mijn vak bij en ik laat mijn ambitie blijken.Ik ben me bewust van mijn doel. Voor mijn gevoel is dat voldoende. Hoe ga ik om met die goed bedoelde adviezen?"
  Lees verder...
 

Hoe zet ik een leerplan op voor mijn teamleiders?

Door: Asha Kalijan , 18 september 2017
"Als manager van een MKB-bedrijf heb ik een paar teamleiders die niet kundig genoeg zijn. Ik moet overal achteraan gaan en dat kost tijd. Vaak neem ik taken over, omdat het anders te lang duurt. Daar komt bij dat ik een vrij directieve manager ben; wat kort door de bocht zeg maar.  Ik zie wel in dat ik de teamleiders zelfstandiger moet laten werken. Ik wil een leerplan ontwikkelen. Waar begin ik mee?"
  Lees verder...
 

Ben ik nu een manager of een leider?

Door: Asha Kalijan , 10 september 2017
"Het valt me niet mee om bij te blijven in mijn functie in deze tijd. Eerst krijg ik het verwijt dat ik niet voldoende manage en dan dat ik niet genoeg leiderschap toon. In de transitie waar we mee te maken hebben doe ik gewoon wat nodig is. Dat doe ik sowieso altijd en dat was meer dan voldoende. Hoe men de functie ziet is niet duidelijk verteld en ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet zijn: leider of manager?"
  Lees verder...
 

Hoe ga ik om met frustratie en faalangst?

Door: Asha Kalijan , 03 september 2017
"Ieder keer wanneer ik goed bezig lijk met het behalen van een doelstelling, krijg ik te maken met frustratie. Dat is nu ook zo en dan denk ik dat ik het niet red en het op moet geven. Dat kost me elke keer zoveel energie, tot alles achter de rug is. Dan begint het proces opnieuw. Ik heb hier geen zin meer in, maar wil toch graag de verantwoordelijkheid voor dit soort grote projecten blijven aangaan. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Ben ik te empatisch?

Door: Asha Kalijan , 27 augustus 2017
"Ik ben coördinator van een team van tien medewerkers. Een aantal van hen heeft in de privésfeer een lastige tijd gehad, zoals een overlijden, ziekte of een te hoge werkdruk. Ik voel me erg betrokken bij mijn teamleden en probeer de getroffen medewerkers wat te ontzien. De andere medewerkers hebben daardoor wel wat harder moeten werken, maar zijn trots op het resultaat. Mijn leidinggevende heeft me echter als feedback gegeven dat ik te empatisch ben. Kan dat en wat moet ik met deze feedback?"
  Lees verder...
 

Moet ik als generalist een specialistische functie aannemen?

Door: Asha Kalijan , 20 augustus 2017
"Al een tijd ben ik ontevreden in mijn werk. Ik ben niet toegekomen aan mijn ontwikkeling en de werkcultuur is veranderd: het is een wespennest. Ik heb een aanbod gekregen om iets anders te gaan doen. Het is een samenwerking om een dienst te ontwikkelen en ik zou wel willen. Maar het probleem is: ik ben een generalist, duik in alles en kan niet kiezen. Moet ik toch op het voorstel ingaan?"
  Lees verder...
 

Hoe ga ik om met een te assertieve medewerker?

Door: Asha Kalijan , 13 augustus 2017
"Het is hopeloos werken met een medewerker, die te assertief reageert. Ik spreek haar daarop aan, maar niets wat ik zeg valt goed. Ze heeft eerder goede kwaliteiten laten zien, tot ze meer vanuit de emotie is gaan reageren. Ze verzuimt meer en het stressniveau lijkt eerder toe, dan af te nemen. Mijn tolerantie is momenteel ver te zoeken en ik vraag me af of ik haar moet houden. Hoe pak ik dit aan?"
  Lees verder...
 

Wat is belangrijker: inhoud of de relatie met medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 06 augustus 2017
"Lange tijd is het leidinggeven als vanzelf gegaan. De laatste maanden raak ik het overzicht kwijt. Dat komt door de nieuwe mensen die we aangenomen hebben, maar ook door de interne verzakelijking. Ik merk dat ik niet weet welke prioriteiten ik moet stellen, in de interactie tussen de inhoudelijke en de menselijke kant. Kun jij me helpen?"
  Lees verder...
 
< vorige 7 8 9 10 46 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10