zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Get Involved HR2020: in 2020 is de HRM’er vervangen door WOD’er

Ad de Beer   |    |  6 februari 2013
Reactie: Als ik de reacties svan Timon en Debbie lees vrees ik dat er nog een lange weg te gaan is voordat personeelszaken HRM is geworden!
Timon, een van de hoofdkenmerken van HRM is dat de personeelszorg een taak, zelfs de primaire taak, van de leidinggever is. HR kan daarbij ondersteunen, de adviesfunctie zou al lang verleden tijd moeten zijn.
Debbie, de taak van HRM is er zorg voor te dragen dat er een kwalitatief en kwantitatief goede én renderende personeelsbezetting is. Doelstelling en ontwikkeling van medewerkers zijn de primaire taak van de leidinggevers.

Wat zo spijtig is, is dat de NVP nog steeds in de jaren 60 van vorige eeuw leeft en ieder jaar 30 keer roept dat er verandering moet komen. Veranderen mislukt echter als je weigert het oude los te laten en dat is het kernprobleem van personeelszaken. Dat daardoor de organisatie duizenden euro's verspilt en medewerkers gefrustreerd raken, schijn de personeelwerker niet te zien.
 

Get Involved HR2020: in 2020 is de HRM’er vervangen door WOD’er

Debbie Bergsma   |    |  6 februari 2013
Reactie: Mooi en leuk artikel om te lezen. Naar mijn mening is dot toekomstbeeld eigenlijk heel dicht bij (dwz: nu, in 2013). De WOD-er zou er nu al moeten zijn. De taak van de HRM is om samen met het management de medewerker te ontwikkelen om de gestelde doelen en KPI's te realiseren.
 

De drie tips die uw toegevoegde waarde direct verhogen!

Wout   |    |  6 februari 2013
Reactie: Mooie reacties mensen. Door ziekte van mijn vrouw een paar dagen verlaat.

Zoals beloofd: Het uur empowerment voor je team gaat naar Vicky! Je mag me benaderen via info@innerspective.nl, ik neem dan contact met je op!

Voor de overigen mijn app De Leesprofessor! De link naar de leesprofessor:
iphone/ ipad: https://itunes.apple.com/us/app/de-leesprofessor/id577386246?mt=8

voor android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.fantazm.speedread&hl=nl

Heb je een interessant dilemma? Ik geef je in een kort gesprek direct advies wat je kunt doen met een gedegen onderbouwing! Op naar het volgende artikel!
 

Werkzoekende solliciteert 40 keer in half jaar

Trading East   |    |  6 februari 2013
Reactie: Het is inderdaad triest hoe met sollicitanten wordt omgegaan. Een bevestigingsmail is toch een kleine moeite?
 

Cookiewet raakt branche in portemonnee

123Privacy.nl   |    |  6 februari 2013
Reactie: Meer duidelijkheid zal vooral welkom zijn! We zien nog veel mensen afwachten en een ''het waait wel over'' mentaliteit hanteren. Tegelijkertijd irriteren consumenten zich aan de voortdurende pop-ups. Er moet dus een oplossing komen van de wetgever of de publieke sector...
 

Get Involved HR2020: in 2020 is de HRM’er vervangen door WOD’er

Timon Rammeloo   |    |  6 februari 2013
Reactie: Alsof elke organisatie een internationaal karakter heeft (dan doel ik op Worldwide Organisation Development). Vergeten de studenten dat twee derde van de Nederlandse bedrijven een MKB is?

HRM zal gewoon steeds meer gedelegeerd worden naar de lijn waarbij de HRM'er ondersteunend zal zijn, controleert en (on)gevraagd adviseert. Helaas zal ik een perfecte uitwerking hiervan in mijn huidige leven (ben nu 26) niet meer meemaken.
 

Sterke stijging aantal arbeidszaken

Edwin van Jaarsveld   |    |  6 februari 2013
Reactie: Indien een werkgever een goede reden voor ontslag heeft, is ontslag vaak binnen enkele weken via het UWV of de kantonrechter voor elkaar te krijgen. Indien werkgever de werknemer onder druk zet om binnen 1 dag een beëindigingsovereenkomst te ondertekenen, zal de ontslaggrond waarschijnlijk niet sterk zijn.
Daarom: laat je als werknemer niet onder (tijds)druk zetten, maar zoek de zaak grondig uit (zie website).
 

Zes manieren om uw hoofd koel te houden op het werk

Pokemon   |    |  6 februari 2013
Reactie: Dank u voor deze betoverende tips! Die dit helpt een hoop aan degenen die hebben een hectische werklast in het kantoor.
 

Wat te doen als uw werk u de keel uithangt?

NumoQuest®   |    |  6 februari 2013
Reactie: In de allereerste zin is het artikel een tikje misplaatst gezien de tijds geest.

De opening,'Zou het niet geweldig zijn als we bij onze geboorte meteen een persoonlijke gebruiksaanwijzing meekregen? ....' is wel een hele aardige.

Het is namelijk zo dat dit tegenwoordig wel kan. Sterker nog, dat dit door ons dan ook wordt toegepast in het lager onderwijs, voortgezet en op tal van andere plaatsen. De persoonlijke gebruiksaanwijzing bestaat namelijk.
 

Sterke stijging aantal arbeidszaken

NumoQuest®   |    |  6 februari 2013
Reactie: Wij onderschrijven grotendeels de inhoud van dit artikel. Wij zien ook de druk bij mensen toenemen met alle gevolgen van dien. Aan de andere kant is dat ook wel te begrijpen. Voor veel kleinere organisaties bijvoorbeeld, met een lager uithoudingsvermogen, staat het water aan de lippen en dan ziet men nog wel eens van dergelijke uitwassen.

Wat een veel grotere zorg is is dit kabinet die klaarblijkelijk, net als de voorgaande kabinetten, struisvogelpolitiek bedrijft en niet erkennen wil dat de crisis voor de NV NL dramatische vormen aan het aannemen is die directe actie van deze overheid verlangt.

Dat is dan misschien nog het meest stuitende.
 

Agressie op de werkvloer nagenoeg stabiel

zelfvertrouwen vergroten   |    |  6 februari 2013
Reactie: Beste Paul,

agressie op het werk wordt zeer, zeer onderschat naar mijn idee. Lichte mate van agressie gaat al snel ten koste van een deel van de productiviteit die door een persoon wordt geleverd. Bedrijven zouden meer in trainingen en oplettendheid moeten investeren. Je helpt het welzijn van je werknemers te verbeteren waardoor jij als werkgever meer verdient.

Schandalig dat het nog zoveel plaatsvind!

Groetjes,
Hans
 

Zelfvertrouwen is de sleutel tot succes

zelfvertrouwen verbeteren   |    |  5 februari 2013
Reactie: Ik kan me erg goed in dit artikel vinden. Het zelfvertrouwen is ontzettend belangrijk en is vaak ontzettend onderschat. Op scholen wordt er ook veel te weinig mee gedaan vind ik. Als je dit zo leest dan lijkt het me belangrijk dat het zelfvertrouwen vele malen beter aangepakt zou moeten worden. Geld hierin stoppen verdient zichzelf dubbel en dwars terug. Iemand die een moeilijke jeugd heeft gehad, levert de overheid veel minder op en kost vaak veel meer!
 

Mijn deskundigheid wordt in twijfel getrokken, wat nu?

Erwin   |    |  5 februari 2013
Reactie: Ik onderschrijf alle punten, en ik wil er ook iets aan toevoegen. Als jij de opdracht krijgt van een eigenaar van een bedrijf om een training te verzorgen, spreek je met elkaar doelen af. Wat is het doel van de training, wat wil hij er mee bereiken. Maak ze zonodig SMART. Deze formuleer je ook in je offerte. Daarnaast, als je met je training start, manage je de verwachtingen bij je cursisten. Deze kunnen al dan niet aansluiten bij het doel en daar ligt jouw uitdaging. Onder het motto ''maak iedere verandering leuk'' start je de training en je managed periodiek de verwachtingen. Gaandeweg constateer je dat je het doel gaat bereiken en dan kom je inderdaad op het punt van feiten en cijfers. M.a.w. het doel versus het resultaat. En met behulp van jouw kwaliteiten bereik je dat. Succes.
 

Succesvolle organisatiestrategie vraagt gedragsverandering

Erwin Damhuis   |    |  5 februari 2013
Reactie: Aansluitend op dit artikel is ook van belang hoe een dergelijke verandering tot stand komt. Hoe vaak komt het niet voor dat de directie een gedrags- of cultuurverandering voorstaat. Vervolgens worden plannen ontwikkeld en die worden bij de medewerkers over de schutting gegooid. Lean of geen Lean, als de manager de taal van de medewerker niet spreekt en daarnaast geen voorbeeldgedrag toont, is een gedrags- of cultuurverandering tot mislukken gedoemd. Boodschap is dus: begin bij de toplaag en maak veranderen leuk! Mensen veranderen van gedrag omdat ze gedrag gaan kopiëren. Simpel voorbeeld is de I-phone 5. Of men koopt een nieuwe auto omdat de buurman er ook één heeft. Kost tijd, geld en geduld. En dan heb je ook wat.
 
< vorige 456 457 458 459 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10