zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Mijn deskundigheid wordt in twijfel getrokken, wat nu?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben opleidingsmanager. De opkomst van de opleidingen is goed en ik roei met de riemen die ik heb (slechte voorzieningen, matige vergoeding voor trainers, low-budget). De eigenaar van het bedrijf heeft wisselende stemmingen. Hij heeft geen verstand van de inhoud, maar doet alsof hij dat wel heeft. Als iemand zich een keer kritisch over opleidingen uitlaat is dat voor hem gelijk aanleiding aan mijn deskundigheid te twijfelen. Als er iets fout gaat wordt het altijd mij in de schoenen geschoven. Wat te doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Mensen die teveel controle uitoefenen zijn veelal mensen met minder vertrouwen. Het zijn vaak perfectionisten die overal beren op de weg zien. Als eigenaar vindt hij waarschijnlijk dat hij niet mag laten blijken dat niet alles weet wat zich afspeelt in zijn bedrijf en hij werkt dan met de informatie die hij voorhanden heeft om maar overwicht te houden. Jij kan daar niet veel aan doen, het is zijn probleem, zijn manier van leidinggeven, maar je moet er wel zodanig mee omgaan dat het je geen stress bezorgt en jij werkplezier behoudt. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10