zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Werknemers gaan steeds onbeschofter met elkaar en met klanten om (Artikel)

Bennie   |    |  23 mei 2006
Reactie: Ik ben juist van mening dat in een reactie op een constant verloederende maatschappij, het bedrijfsleven behoefte heeft aan correct, formele contacten op de hogere niveau's. In mijn omgeving wordt zeer respectvol en correct gecommuniceerd zowel intern als extern!
 

De mythe van de open vragen

Harry Sijm   |    |  23 mei 2006
Reactie: Hallo daar,

Ik ben het met een gedeelte van jullie artikel niet eens: het woord ''waarom'' werkt defensief, en zal bij de ander het gevoel geven 'in de hoek gedrukt te worden'. Het is beter, en uitnodigender, dit te vervangen door ''wat maakt precies dat?''. Dit nodigt uit tot constructief meedenken, en geeft veel meer openheid. Dit is een basis van het Neuro Linguďstich Programmeren, welke vaak wordt gebruikt in de gespreksvoering.

Wie weet kunnenn jullie hier iets mee.

Met groet,

Harry Sijm
 

Hoogopgeleide starter niet beter betaald

heer Mjm Moosdijk   |    |  23 mei 2006
Reactie: Ik ben zelf een startende HBO'er. Mevrouw Marree u heeft gelijk als u zegt dat je kennis kunt meenemen en leren op een lager niveau, echter als je geen werk op je eigen niveau kunt uitvoeren hoe doe je dan ervaring op in je eigen werkveld??? Bovendien met de hoge huurprijzen en huizenprijzen is het geld wel degelijk belangrijk. Lekker makkelijk om te zeggen als je financieel al op rozen zit niet waar??

Mvg,
De heer M. v/d Moosdijk
 

Hoogopgeleide starter niet beter betaald

J. Appels   |    |  23 mei 2006
Reactie: Er is niets mis met onder je opleidingsniveau starten met werken. Het probleem is echter dat je in 99% van de gevallen niet op banen onder opleidingsniveau wordt aangenomen. Organisaties zijn bang dat je weggaat op het moment dat de economie aantrekt. Het is allemaal niet zo simpel als het klinkt: te hoog opgeleid voor banen net onder opleidingsniveau en te weinig werkervaring voor functie met het juiste opleidingsniveau. Dat was de situatie toen ik naar een baan zocht als starter.

Een financieel plaatje is wel degelijk belangrijk als je je rekeningen anders niet kunt betalen!
 

Hoe maak ik een teamanalyse?

heer Ad Beer   |    |  23 mei 2006
Reactie: Uiteraard is bijvoorbeeld een Belbin analyse een leuke opzet.
Wij werken met een set van testen en methodes om eerst een analyse te maken van een team en vervolgens het team op te bouwen, waarin de sterke punten van de leden worden benadrukt en de zwakke punten worden opgevangen door anderen.
In een tweedaagse training/workshop zijn zo heel aardige resultaten te bereiken.
Alleen een analyse is over het algemeen niet genoeg, er moet naar aanleiding van de analyse ook een actie worden ingezet.
Ad de Beer
F-ektief Business Development Groep.
 

Hoogopgeleide starter niet beter betaald

mevrouw B Marree   |    |  23 mei 2006
Reactie: Wat is er mis met wat lager starten dan je opleidingsniveau? Hiervan kan je alleen maar leren en de kennis meenemen in je volgende functie! En is het financiele plaatje aan het eind van de maand het allerbelangrijkst? Met plezier naar je werk gaan heeft bij mij voorrang op de betaling.
 

24/7 verdringt 9-tot-5

H. Benders   |    |  23 mei 2006
Reactie: Flexibiliteit, 24-uurs economie: noodzakelijk? Ben je gek! Korte termijn denken. De ontwrichtende invloed op de samenleving is nu al merkbaar. Riagg en GGZ draaien overuren, verenigingsleven holt achteruit, veel kopen en weinig genieten. De mobiele telefoon is de gesel van de samenleving. Stoppen met die onzin. Helaas zijn er teveel slechte managers, dus vertrouwen tussen leidinggevende en werknmers: vergeet het maar. Het belang van een manager is meestal tegengesteld aan dat van een werknemer. Korte termijn puinruimen versus lange termijn welzijn. En die flexibiliteit? Gewoon een eufemisme voor 'chaos'. Bedrijven die zeggen behoefte te hebben aan flexibiliteit zeggen eigenlijk 'we hebben de zaak slecht georganiseerd en we hebben structureel te weinig personeel in dienst'.
 

Veel oplichters slaan toe via Marktplaats.nl

heer R Loon   |    |  22 mei 2006
Reactie: Het is jammer dat de uitvinding op deze manier verkracht wordt. Je kunt alleen deze oplichting voorkomen door de producten pas te betalen indien je ze hebt ontvangen.
 

Liegend en lachend meer verkopen

heer R Loon   |    |  22 mei 2006
Reactie: Het is allemaal gebaseert op korttermijn politiek.
De verkoper denkt leuk te scoren tot dat hij zelf de dupe wordt. Het leuk verpakken is een gave, iemand iets voorliegen brengt alleen maar verliezers.
 

Hoe maak ik een teamanalyse?

mevrouw C Brink   |    |  22 mei 2006
Reactie: Vanuit het coachend leiding geven, associatie voor coaching, gebruiken wij de teamanalyse. Eerst bepaal je door een vragenlijst de teamrollen. Iedere medewerker vult de lijst in en door een optelsom kom je tot een teamrol. Met de teamrollen zie je de sterke en minder sterke kanten van de medewerker. Alle teamrollen bijelkaar geeft een overzicht hoe het team in elkaar steekt. Je kan nu ook eventuele knelpunten signaleren en herleiden. Je kan je coaching hierop aanpassen, bij de individuele medewerker, maar ook voor het groepsgebeuren. Als hulpmiddel een prima middel.
 

Werknemers gaan steeds onbeschofter met elkaar en met klanten om (Artikel)

A.H Frank   |    |  22 mei 2006
Reactie: Helemaal eens met de bovenstaande reacties, helaas verwacht het management tegenwoordig een HBO attitude van mensen die ze betalen met een LBO salaris. Hoewel ik mij volledig kan voorstellen dat geld geen motivator mag zijn, raakt men ook gedemotiveerd bij het uitblijven van een marktconforme beloning of functie/positie verbetering.
 

Hoe maak ik een teamanalyse?

mevrouw R Körner   |    |  22 mei 2006
Reactie: voor mijn opleiding tot manager heb ik ook een teamanalyse gemaakt. hulpmiddelen die ik hierbij heb gebruikt waren: ·
-Werken in teams, samen denken en doen, door Martijn Vroemen, Kluwer, Deventer 1995. bruikbaar was bv. het wiel van succesfatoren voor teams, van hieruit een analyse te maken.
-Aan de slag met teamcoaching, door marijke Lingsma, uitgeverij Nelissen, Soest, 1999, 2005. bruikbaar was een analyse ahv de M1, M2, m3, M4 groepen.
met vriendelijke groet, R.Körner
 

Werknemers gaan steeds onbeschofter met elkaar en met klanten om (Artikel)

M.R. Uffelen   |    |  22 mei 2006
Reactie: Ik heb deze stelling beantwoord met het antwoord: integendeel wij gaan juist heel respectvol met elkaar om.
Toch weet ik uit persoonlijke ervaring dat deze situatie ook heel anders kan zijn. Bij mijn vorige werkgever was er sprake van het meerendeel van de zaken die in het onderzoek aan de orde kwamen. Dit heeft in mijn ogen een oorsprong in het management. Maar ook is het de mentaliteit die er heerst. Ik denk overigens dat dit ook komt omdat het hier over een relatief groot bedrijf gaat. In het veel kleinere bedrijf waar ik nu werkzaam ben is de sfeer geheel anders.
 

De zeven rollen van de COO

vmaas   |    |  22 mei 2006
Reactie: Lijkt mij een overbodige - dus te dure - functie.

Afschaffen.
 
< vorige 2360 2361 2362 2363 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10