zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Maak van privacy een USP'

17 oktober 2016 - Organisaties kunnen niet meer zonder data- en privacystrategie, opgesteld op het allerhoogste niveau in de organisatie. Daarover spreekt Diana Janssen, directeur van DDMA, vandaag op het internationale marketingcongres &THEN in Los Angeles.

Op &THEN, waar ook Simon Sinek en Kobe Bryant als spreker op het programma staan, gaat Diana Janssen onder meer in op het DDMA Privacy Onderzoek dat dit jaar is verschenen. "Consumenten verwachten van bedrijven dat ze netjes met hun persoonsgegevens omgaan. Een logische en terechte wens natuurlijk, die overigens niet betekent dat consumenten hun gegevens niét willen delen. Het onderzoek laat zien dat het grootste deel van de mensen data-uitwisseling accepteert. Ze staan er zelfs welwillend tegenover, als maar duidelijk is hoe ze er zelf van profiteren."
 
Vertrouwen
In deze digitale economie is consumentenvertrouwen belangrijker dan ooit. Als bedrijven het vertrouwen van consumenten willen winnen, moeten ze duidelijk waarom ze bepaalde gegevens nodig hebben voor hun dienstverlening, meent de DDMA-directeur. "Een heldere datastrategie met een sterke visie op privacy, opgesteld op allerhoogste niveau in een organisatie, is daarbij onmisbaar. Zonder visie persoonsgegevens verzamelen en gebruiken is als politiek bedrijven zonder ideologie: doelloos. Gelukkig zie ik dat steeds meer bedrijven dat begrijpen en ermee aan de slag gaan."
 
Privacy als USP
Janssen roept het Nederlandse bedrijfsleven op een visie op data en privacy op te stellen en deze vervolgens actief uit te dragen. "Iedereen mag – of nog beter: móet – weten dat u een strategie op het gebied van data en privacy hebt. Net als dat u wilt dat iedereen weet hoe duurzaam uw organisatie is en hoe weinig CO2 u uitstoot. Maak van uw privacybeleid een USP. Zorg dat klanten er niet omheen kunnen. Neem het groot mee in het jaarverslag. Wees open over waarom u bepaalde gegevens nodig hebt om uw dienstverlening te verbeteren. Draag het Privacy Waarborg actief uit. Verschuil u niet achter een onleesbaar privacystatement van 80 kantjes, maar maak er een gebruiksvriendelijke samenvatting van."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
 Biogebaseerde industrieën: Europese groei zit in onze natuur
 Reinventing customer service
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Privacyschenders gezocht
 Europa wil meer grip op Skype en WhatsAp
 De General Data Protection Regulation (GDPR) – wat betekent dit voor u?
  DDMA: 'Bedrijfsleven, start nu met voorbereidingen op nieuwe privacywet'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Altice 7.85  3.8 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Yatra 5.05  -8 %
Doc data 0.43  -2.3 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures