zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Europa wil meer grip op Skype en WhatsAp

16 augustus 2016 - De Europese Commissie staat voor een verscherping van het toezicht op communicatiediensten als Skype en WhatsApp. Volgens de Financial Times worden techbedrijven als Microsoft (Skype) en Facebook (WhatsApp) in de aanstaande herziening van de regels omtrent telecomdiensten aan strengere privacy- en veiligheidsregels onderworpen.

Dat schrijft De Financiële Telegraaf.  Daarbij zou Brussel regels willen dicteren over hoe bedrijven geld mogen verdienen aan gegevens van gebruikers. De herziening van de regels staat voor september op de agenda. Naast Facebook en Microsoft gaan de strengere regels ook gelden voor concurrenten als Google en andere, veelal Amerikaanse, aanbieders.



Strenger toezicht
Het strengere toezicht op Amerikaanse techbedrijven zou een lobbysucces betekenen van de Europese telecomsector. Bedrijven als Deutsche Telekom, Telefónica en Vodafone klagen al jaren dat ze als aanbieders van netwerken worden onderworpen aan strengere regels dan aanbieders van internetdiensten. De telecombedrijven pleiten daarom voor gelijke regels en bij voorkeur voor een versoepeling van de regels.
Ook bestaat er al langer onvrede over de wijze waarop Amerikaanse bedrijven geld verdienen met online communicatie zonder dat ze daarbij hoeven te investeren in netwerken. De techbedrijven weerleggen die kritiek. Ze zeggen dat het gebruik van mobiel internet juist door hun diensten voor consumenten een stuk aantrekkelijker is geworden.


Bron: DFT
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Mag de werkgever het smartphone-gebruik op de werkvloer verbieden?
 Dropbox, Skype en WhatsApp meest gebruikt voor zakelijke doeleinden
 De EU - US Privacy Shield is een feit
 De General Data Protection Regulation (GDPR) – wat betekent dit voor u?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10