zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Maak van privacy een USP'

17 oktober 2016 - Organisaties kunnen niet meer zonder data- en privacystrategie, opgesteld op het allerhoogste niveau in de organisatie. Daarover spreekt Diana Janssen, directeur van DDMA, vandaag op het internationale marketingcongres &THEN in Los Angeles.

Op &THEN, waar ook Simon Sinek en Kobe Bryant als spreker op het programma staan, gaat Diana Janssen onder meer in op het DDMA Privacy Onderzoek dat dit jaar is verschenen. "Consumenten verwachten van bedrijven dat ze netjes met hun persoonsgegevens omgaan. Een logische en terechte wens natuurlijk, die overigens niet betekent dat consumenten hun gegevens niét willen delen. Het onderzoek laat zien dat het grootste deel van de mensen data-uitwisseling accepteert. Ze staan er zelfs welwillend tegenover, als maar duidelijk is hoe ze er zelf van profiteren."


 
Vertrouwen
In deze digitale economie is consumentenvertrouwen belangrijker dan ooit. Als bedrijven het vertrouwen van consumenten willen winnen, moeten ze duidelijk waarom ze bepaalde gegevens nodig hebben voor hun dienstverlening, meent de DDMA-directeur. "Een heldere datastrategie met een sterke visie op privacy, opgesteld op allerhoogste niveau in een organisatie, is daarbij onmisbaar. Zonder visie persoonsgegevens verzamelen en gebruiken is als politiek bedrijven zonder ideologie: doelloos. Gelukkig zie ik dat steeds meer bedrijven dat begrijpen en ermee aan de slag gaan."
 
Privacy als USP
Janssen roept het Nederlandse bedrijfsleven op een visie op data en privacy op te stellen en deze vervolgens actief uit te dragen. "Iedereen mag – of nog beter: móet – weten dat u een strategie op het gebied van data en privacy hebt. Net als dat u wilt dat iedereen weet hoe duurzaam uw organisatie is en hoe weinig CO2 u uitstoot. Maak van uw privacybeleid een USP. Zorg dat klanten er niet omheen kunnen. Neem het groot mee in het jaarverslag. Wees open over waarom u bepaalde gegevens nodig hebt om uw dienstverlening te verbeteren. Draag het Privacy Waarborg actief uit. Verschuil u niet achter een onleesbaar privacystatement van 80 kantjes, maar maak er een gebruiksvriendelijke samenvatting van."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Privacyschenders gezocht
 Europa wil meer grip op Skype en WhatsAp
 De General Data Protection Regulation (GDPR) – wat betekent dit voor u?
  DDMA: 'Bedrijfsleven, start nu met voorbereidingen op nieuwe privacywet'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10