zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Maak van privacy een USP'

17 oktober 2016 - Organisaties kunnen niet meer zonder data- en privacystrategie, opgesteld op het allerhoogste niveau in de organisatie. Daarover spreekt Diana Janssen, directeur van DDMA, vandaag op het internationale marketingcongres &THEN in Los Angeles.

Op &THEN, waar ook Simon Sinek en Kobe Bryant als spreker op het programma staan, gaat Diana Janssen onder meer in op het DDMA Privacy Onderzoek dat dit jaar is verschenen. "Consumenten verwachten van bedrijven dat ze netjes met hun persoonsgegevens omgaan. Een logische en terechte wens natuurlijk, die overigens niet betekent dat consumenten hun gegevens niét willen delen. Het onderzoek laat zien dat het grootste deel van de mensen data-uitwisseling accepteert. Ze staan er zelfs welwillend tegenover, als maar duidelijk is hoe ze er zelf van profiteren."


 
Vertrouwen
In deze digitale economie is consumentenvertrouwen belangrijker dan ooit. Als bedrijven het vertrouwen van consumenten willen winnen, moeten ze duidelijk waarom ze bepaalde gegevens nodig hebben voor hun dienstverlening, meent de DDMA-directeur. "Een heldere datastrategie met een sterke visie op privacy, opgesteld op allerhoogste niveau in een organisatie, is daarbij onmisbaar. Zonder visie persoonsgegevens verzamelen en gebruiken is als politiek bedrijven zonder ideologie: doelloos. Gelukkig zie ik dat steeds meer bedrijven dat begrijpen en ermee aan de slag gaan."
 
Privacy als USP
Janssen roept het Nederlandse bedrijfsleven op een visie op data en privacy op te stellen en deze vervolgens actief uit te dragen. "Iedereen mag – of nog beter: móet – weten dat u een strategie op het gebied van data en privacy hebt. Net als dat u wilt dat iedereen weet hoe duurzaam uw organisatie is en hoe weinig CO2 u uitstoot. Maak van uw privacybeleid een USP. Zorg dat klanten er niet omheen kunnen. Neem het groot mee in het jaarverslag. Wees open over waarom u bepaalde gegevens nodig hebt om uw dienstverlening te verbeteren. Draag het Privacy Waarborg actief uit. Verschuil u niet achter een onleesbaar privacystatement van 80 kantjes, maar maak er een gebruiksvriendelijke samenvatting van."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
 Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
 Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Privacyschenders gezocht
 Europa wil meer grip op Skype en WhatsAp
 De General Data Protection Regulation (GDPR) – wat betekent dit voor u?
  DDMA: 'Bedrijfsleven, start nu met voorbereidingen op nieuwe privacywet'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10