zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De grootste irritaties bij internetadvertenties

18 november 2015 - IAB Nederland publiceert het eerste onderzoeksrapport dat de sector volledig inzicht geeft in de motieven en grootste irritaties van consumenten omtrent reclame op internet.  

Cijfers en conclusies waar het bedrijfsleven haar (online) strategieën mee kan bepalen. Zo komt uit de twee onderzoeken, uitgevoerd door Mediabrands Marketing Sciences, naar voren dat de Nederlandse consument zich vooral aan internetadvertenties ergert omdat het er simpelweg ‘te veel zijn’ (73 procent) en de advertenties zorgen voor een te trage performance (42 procent). 36 procent installeert een adblocker om te ontkomen aan retargeting. De grootste ergernis vormen advertenties die niet kunnen worden weggeklikt (59 procent), de website helemaal afdekken (54 procent) en met geluid starten (41 procent).

Whitelisten, betalen of website op zwart?
Ondanks dat men (69 procent) begrijpt dat websites afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten, heeft 32 procent van de Nederlandse bevolking ervaring met adblockers. Daarvan is twaalf procent inmiddels gestopt, waardoor op dit moment twintig procent van de Nederlandse bevolking (2,5 miljoen Nederlanders) een adblocker heeft geïnstalleerd. Zo’n 23 procent van de adblock-gebruikers ‘whitelist’ websites. Daarmee laat men advertenties van die bewuste websites wel toe. Slechts twee procent van de adblock-gebruikers is bereid te betalen voor content. Dertien procent wil dat wel, mits er dan geen advertenties worden vertoond. 71 procent van de mensen met adblocker-software staat niet negatief tegenover het ‘op zwart zetten’ van websites.

Meest irritante advertentie formats
De consument stoort zich vooral aan advertenties die niet kunnen worden weggeklikt (59 procent), de website helemaal afdekken (54 procent) en met geluid starten (41 procent). Op de vraag hoe storend men bepaalde advertenties vindt gaf een ruime meerderheid aan zich vooral te storen aan Floor Ads (88 procent), Lightbox (85 procent) en Skins (76 procent). Daarnaast vindt 61 procent de non-skippable video ads storend.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
 ‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
 De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele marketing motor van online advertentiegroei
 Concurrentie op online advertentiemarkten inzichtelijk gemaakt
 Online bereik nagenoeg gelijk ondanks dalende budgetten
 Zichtbaarheid en sales bepalen succes online reclamecampagne
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Arcadis 19.45  3.6 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.18  -4 %
Advanced met 38.69  -1.9 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street start rustige week in het groen
Wall Street richting hoger slot
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
Ronald Doesburg wint Young Captain Award 2017
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
meer top 10
vacatures
meer vacatures