zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele marketing motor van online advertentiegroei

8 december 2014 - De online advertentiemarkt in Nederland is ook in het derde kwartaal van 2014 gegroeid. Q3 liet een totale omzet zien van 323 miljoen euro, elf procent meer dan in Q3 van vorig jaar.

De groei binnen Mobile Advertising, die in het eerste half jaar van 2014 van de grond kwam, zette verder door en liet een stijging zien van maar liefst 91 procent ten opzichte van derde kwartaal 2013. Dit blijkt uit de kwartaalupdate Q3 van de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.



Display advertising
Net als in het eerste half jaar van 2014, is de grootste groei te zien binnen display advertising, +dertien procent, gevolgd door Search (+tien procent). Q3 is traditioneel gezien een wat zwakker kwartaal voor display: met name video zakt vaak terug in Q3, echter video heeft in Q3 van 2014 toch een groei van zestien procent ten opzichte van vorig jaar laten zien. De trend in de afgelopen jaren is dat display in Q4 vervolgens juist heel goed scoort. Dat is ook de voorspelling voor dit jaar.

Mobile
De genoemde stijging van 91 procent ten opzichten van Q3 vorig jaar valt op. "Een positief signaal. Mobile is steeds vaker een serieus onderdeel van mediaplanning. Een beweging die het IAB toejuicht. Er is echter nog een aardige kloof te overbruggen tussen de enorme time spend op Mobile, versus ad spend op Mobile," aldus Joris van Heukelom, bestuursvoorzitter van IAB Nederland

Programmatic trading
Het geautomatiseerd verhandelen van digitale advertentieruimte,  is inmiddels een breed gedragen fenomeen. 61 procent van de standaard display uitingen (embedded formats) wordt al op deze manier verhandeld. Video formaten blijven staan op zeven procent aandeel binnen programmatic. CPM lijkt, mede door de opkomst van programmatic trading, het dominante afrekenmodel te blijven.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
 2020 wordt het jaar van gepersonaliseerd entertainment
 Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Authenticiteit verslaat social media als marketingtopic
 Mobiele marketing: wel of geen doorbraak?
 Concurrentie op online advertentiemarkten inzichtelijk gemaakt
 Online bereik nagenoeg gelijk ondanks dalende budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
meer top 10