zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wie verdient de titel Slimste organisatie van Nederland?

7 december 2011 - De verkiezing tot de Slimste organisatie van Nederland, de Dutch Business Intelligence Award, is in volle gang. Onder de kanshebbers voor de titel zitten een online bank, een hypotheekverstrekker, een duurzame plantenkwekerij, een landelijke bakkerijketen, een internationale handelsonderneming, een grote overheidsinstelling, een onderwijsinstelling, een zeer vooruitstrevend gezondheidszorgbedrijf, een consultancy en diverse bedrijven uit de Retail.

Slimme organisaties analyseren en gebruiken hun informatie doelbewust en continu voor procesverbetering en innovatie. Ze weten hun zakelijke intelligentie met succes te verzilveren en behalen daardoor veel betere resultaten dan gisteren en nog belangrijker, hun concurrenten! Tot de eerdere winnaars behoren Albert Heijn, Walraven, Diakonessenhuis Utrecht en KPN Mobiel. 



Inschrijven
Organisaties kunnen zich tot en met 31 december 2011 inschrijven op deze website. Hierna zal een vakjury onder leiding van prof. Hans Borgman zich over de inschrijvingen buigen en een oordeel vellen over welke bedrijven doorgaan naar de volgende ronde. De vijf slimste kandidaten gaan op 20 januari 2012 op auditie bij de voltallige vakjury om hun case toe te lichten.

Intelligente of domme organisaties?
Onderzoek onder 389 organisaties wijst uit: "Intelligente organisaties presteren over de hele linie beter. Zij boeken meer winst, hebben meer tevreden klanten, managen hun werkvoorraden beter en zijn succesvoller met innovatie. Domme organisaties daarentegen zijn onverschillig, onverantwoordelijk, reactief, kortzichtig, nalatig en ineffectief." aldus Daan van Beek, jurylid en auteur van het boek ‘De intelligente organisatie’. 

Uitreiking
De uitreiking van de Dutch Business Intelligence Award 2011 vindt plaats op 14 februari 2012 tijdens het Jaarcongres Information Management. Uit de vele deelnemende organisaties zullen op deze dag de drie genomineerden organisaties hun laatste wapens in de strijd gooien om de Award te winnen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slimmer inzetten van ICT bij overheid levert enorme besparing op
 Echte vaders werken slim
 EU trekt 6,4 miljard euro uit voor slimme groei en slimme banen
 Solide basis is must voor succes MKB
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10