Wie verdient de titel Slimste organisatie van Nederland?
7 december 2011 -
De verkiezing tot de Slimste organisatie van Nederland, de Dutch Business Intelligence Award, is in volle gang. Onder de kanshebbers voor de titel zitten een online bank, een hypotheekverstrekker, een duurzame plantenkwekerij, een landelijke bakkerijketen, een internationale handelsonderneming, een grote overheidsinstelling, een onderwijsinstelling, een zeer vooruitstrevend gezondheidszorgbedrijf, een consultancy en diverse bedrijven uit de Retail.
Slimme organisaties analyseren en gebruiken hun informatie doelbewust en continu voor procesverbetering en innovatie. Ze weten hun zakelijke intelligentie met succes te verzilveren en behalen daardoor veel betere resultaten dan gisteren en nog belangrijker, hun concurrenten! Tot de eerdere winnaars behoren Albert Heijn, Walraven, Diakonessenhuis Utrecht en KPN Mobiel.
Inschrijven Organisaties kunnen zich tot en met 31 december 2011 inschrijven op deze website. Hierna zal een vakjury onder leiding van prof. Hans Borgman zich over de inschrijvingen buigen en een oordeel vellen over welke bedrijven doorgaan naar de volgende ronde. De vijf slimste kandidaten gaan op 20 januari 2012 op auditie bij de voltallige vakjury om hun case toe te lichten.
Intelligente of domme organisaties?
Onderzoek onder 389 organisaties wijst uit: "Intelligente organisaties presteren over de hele linie beter. Zij boeken meer winst, hebben meer tevreden klanten, managen hun werkvoorraden beter en zijn succesvoller met innovatie. Domme organisaties daarentegen zijn onverschillig, onverantwoordelijk, reactief, kortzichtig, nalatig en ineffectief." aldus Daan van Beek, jurylid en auteur van het boek ‘De intelligente organisatie’.
Uitreiking
De uitreiking van de Dutch Business Intelligence Award 2011 vindt plaats op 14 februari 2012 tijdens het Jaarcongres Information Management. Uit de vele deelnemende organisaties zullen op deze dag de drie genomineerden organisaties hun laatste wapens in de strijd gooien om de Award te winnen.